Štamgast & Gurmán
Toto je inzerce. Proč ji ještě u nás nemáte také? Více ZDE

Plzeňský Prazdroj se i v roce 2016 zaměřil na podporu české pivní kultury

Plzeňský Prazdroj se i v roce 2016 zaměřil na podporu české pivní kultury

03. 05. 2017 - V roce 2016 navázal Plzeňský Prazdroj na úspěchy předešlých let. V zahraničí vzrostl prodej jeho značek o 10 %, na domácím trhu o 2,7 %.

Celkově se loni v pivních varnách Plzeňského Prazdroje vyrobilo téměř 11 milionů hektolitrů piva, z toho dvě třetiny se prodaly na domácím trhu a 3,8 milionů v zahraničí.

K nejoblíbenějším produktům opět patřily tradiční české ležáky, tedy piva plzeňského typu se stupňovitostí 11 a 12, dále pak cider Kingswood a ochucené varianty nealkoholického Birellu.

V roce 2016 Plzeňský Prazdroj opět podněcoval zájem o čepovaná piva a rozvíjel českou pivní kulturu. „Podporujeme hospodské nejen našimi marketingovými aktivitami, ale také proškolováním personálu nebo školou čepování. Stále více s nimi spolupracujeme také na větších projektech, jako jsou konceptové restaurace nebo tankovny. Návštěvníkům tak nabízíme českou pivní kulturu v nejlepší kvalitě. Chceme jim poskytnout nezapomenutelný zážitek z dobře načepovaného piva, díky kterému se k nám budou vracet. Loni jsme otevřeli již 800. tankovnu a prodeje tankového piva se zvýšily o 4 %,“ popisuje Tomáš Mráz, obchodní ředitel segmentu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj se u čepovaného piva nesoustředí jen na rozšiřování nabídky a péči o kvalitu a vzdělávání výčepních, ale podporuje hospodské i v manažerských a strategických oblastech. V minulém roce je organizačně i technicky připravil na legislativní změny při zavádění EET. Vynaložené úsilí se pivovaru vrací v podobě posílení spolupráce s provozovateli hospod i vyšší výtočí piva.

K loňskému domácímu nárůstu prodeje čepovaného i baleného piva o 2,7 % přispěl zejména zájem spotřebitelů o prémiová piva. Ležáku Pilsner Urquell spotřebitelé na českém trhu vypili v meziročním srovnání o 7 % více a velký úspěch zaznamenaly také ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 %. Další dvě značky z portfolia Plzeňského Prazdroje Gambrinus a Radegast podtrhly trend 9% růstem. Důležitou roli při posilování vnímání prémiovosti piva z produkce Prazdroje hrají u spotřebitelů i limitované várky určené pro restaurace a hospody z programu Volba sládků, ve kterém loni Plzeňský Prazdroj vedle netradičních variant ležáků představil poprvé ve své historii také piva typu ALE nebo Stout.

Nealkoholické pivo a cidery Čechy táhnou

Cider Kingswood vytvořil Prazdroj na míru českým chutím a tento tah se vyplatil. Konzumace Kingswoodu, který v roce 2016 uvedl dvě nové varianty Kingswood Rosé a Kingswood Spiced apple, oproti roku 2015 stoupla o 20 %. Čeští spotřebitelé si jej oblíbili jak v létě na ledu, tak v zimě svařený s kořením.

S rostoucím zájmem o aktivní životní styl roste i značka Birell. Na loňském 11% meziročním růstu se významně podílely ochucené varianty, jejichž nabídku loni obohatil oblíbený Birell polotmavý citron.

I následující roky bude Prazdroj podporovat unikátní českou pivní kulturu

„Pro zachování unikátní české pivní kultury bude důležité zejména zvyšovat kvalitu hospod a restaurací, což se týká nejen prostředí, ale i služeb a rozšíření nabídky produktů jako ciderů, nealkoholických piv nebo pivních speciálů. Fungování českých hospod od letošního roku výrazně ovlivní další legislativa v podobě zákazu kouření. I na tyto změny pomáháme hospodským se připravit, aby mohli i nadále rozvíjet své podnikání,“ říká Tomáš Mráz.

I po březnovém odkoupení japonskou společností Asahi chce Plzeňský Prazdroj pokračovat v dosud úspěšné strategii. „V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů spotřebiteli. V tomto směru chceme pokračovat i nadále. Stále se soustředíme na vysokou kvalitu našich produktů, rozvoj tradiční české pivní kultury a podporujeme zájem o čepovaná piva. Spotřebitelům chceme ale přinášet i nové zážitky v podobě produktových novinek,“ říká generální ředitel pro ČR
a Slovensko, Tom Verhaegen.



Zdroj: Jitka Němečková, tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje

Foto: Pixabay

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2018, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz