16. 10. 2013 - SLUŠOVICE - Rok 2013 je pro Slušovickou společnost OXALIS významným mezníkem ve své historii. Nejenže letos slaví dvacetileté výročí od založení, ale v uplynulém týdnu obsadila druhou příčku v soutěži Hospodářských novin „Vodafone Firma roku 2013 Zlínského kraje.“
„Druhé místo je pro nás velkým úspěchem a částečně to bereme jako výzvu do dalších let a budeme se snažit obsadit stupně vítězů. Letos si tohoto ocenění vážíme obzvláště, jelikož slavíme jubileum od založení firmy (r. 1993), kdy naše začátky podnikání nebyly jednoduché a jsme hrdí na současné postavení a stabilitu firmy na trhu s čajem a kávou,“ komentuje Ing. Petr Zelík, jednatel společnosti OXALIS.
Dalším významným krokem, který si společnost připíše na svůj list úspěchů v roce 2013, je pořízení nové pražičky Kestrel, díky které se stala první firmou ve střední Evropě, která pražičku od společnosti Loring provozuje. Jedním z důvodů pořízení byl rostoucí zájem o plantážní kávu a stávající zařízení již nebylo dostačující.
„Reagujeme na rostoucí poptávku po kvalitní plantážní kávě a naším hlavním záměrem je vytěžit maximum z možností, které pražička nabízí. Chceme nabízet vynikající kávu s pro nás jedinečným profilem pražení a chuti,“ uvádí Ing. Petr Zelík, jednatel společnosti OXALIS a dodává: „Výběrem jsme si byli jisti, jelikož pražička splňuje naše představy o technologicky prvotřídním a zároveň ekologickém pražícím procesu. Tento typ pražičky využívají velké pražírny v USA, Kanadě či skandinávských zemích. Volba byla jasná.“
Díky nové pražičce bude společnost schopná uspokojit rostoucí poptávku po kávě a stávající podíl 60 tun vypražené kávy ročně zvýšit.
Nejenže hlavní sídlo společnosti ve Slušovicích prochází stavitelskými úpravami, ale od r. 2003 vzrostl počet vlastních prodejen z původních 12 na současných 23. V průběhu uplynulých dvou let došlo také k výrazným změnám v poskytování franšízových licencí a počet partnerů je na vzestupu (současný stav je 11 franšízových prodejen).
O úspěších společnosti mluví také tržby, které se od roku 2003 téměř zdvojnásobily. V roce 2012 vykazovala firma tržby v hodnotě 163 mil. Kč.
V první polovině tohoto roku došlo k výrazným změnám corporate identity. Zákazníci mohli zaznamenat zmodernizované logo, které nyní působí svěžeji a pak následovalo první přemodelování stávající prodejny ve Zlíně. Druhou prodejnou, která projde koncem září kompletní přestavbou, bude pražská jednotka v OC Nový Smíchov. Se změnou corporate identity souvisí také změna stávajících webových stránek, které se objeví v novém kabátku do konce roku 2013.
„Úspěchy i neúspěchy jsou pro nás motivací a doufáme, že i v budoucnu se nám bude dařit minimálně tak, jak tomu je dnes. Jak řekl Tomáš Baťa - životní úspěch závisí od množství nejrůznějších vědomostí a zkušeností v mnohém oboru. Znáti jednu věc dokonale ze všech stran, oblíbiti si jenom ji, věřit v ni a věnovat se jí mozkem a srdcem vytrvale bez výhrad, s myšlenkou jenom na ni uléhat, s myšlenkou na ni vstávat, poznat vše, co ji podrývá půdu, co ji škodí, krátce soustřediti se – to je cesta k úspěchu. Snažíme se touto cestou jít a zákazník je u nás na prvním místě,“ dodává Ing. Petr Zelík.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.