21. 10. 2013 - V sobotu 26. října ve 13 hodin odstartuje na Václavském náměstí 4. ročník MAKRO Mistrovství ČR ve filetování čerstvého lososa, které je již tradičně součástí programu Mezinárodního dne kuchařů.
Odborná porota bude hodnotit výkon 24 profesionálů z pohledu kvality filetu bez kosti a kůže (trim E*), výtěžnosti, čistoty pracoviště a času. Vítěz bude vyhlášen po 15. hodině. Zbytky z lososa si na pódiu převezme zástupce pražské zoo pro ledního medvěda.
Na pódiu mezi sebou soutěží vždy čtveřice profesionálních kuchařů a časový limit pro přípravu dvou filetů je deset minut. Jakmile je soutěžící s prací hotov, zvedne paži a zazvoní na zvonek. Každý člen poroty posuzuje výkony soutěžících samostatně.
Složení letošní poroty je následující:
Petr Stádník (HoReCa Segment Manager, MAKRO Cash & Carry ČR)
Ladislav Douša (Asociace kuchařů a cukrářů ČR)
Robert Griga (Marine Harvest)
Na vítěze opět čekají atraktivní ceny:
1. místo – zájezd pro dvě osoby do Norska spojený s návštěvou lososí farmy v hodnotě 80 000 Kč a filetovací nůž
2. místo – nákup čerstvých ryb ve velkoobchodech MAKRO v hodnotě 15 000 Kč a filetovací nůž
3. místo – nákup čerstvých ryb ve velkoobchodech MAKRO v hodnotě 10 000 Kč a filetovací nůž
Všichni soutěžící obdrží jako startovné kupón v hodnotě 1 500 Kč na nákup ve velkoobchodech MAKRO.
Pravidla najdete na www.akc.cz.
Na místě bude MAKRO prodávat degustační porci pečeného filátka z lososa, se salátem z mořských řas, doplněnou lososovým tataráčkem s houbami.
*Trim znamená stupeň opracování, které se značí písmeny A až E. Trim A je rozpůlená ryba bez hlavy a páteře, B i bez hrudní kosti a ploutví a C bez břišní tkáně a příčných kostí. Trim D značí plně opracované filety bez břišní membrány. Trim E je filet, který se hodí na přípravu sushi, je u něj seříznutá kůže.
Velkoobchod MAKRO Cash & Carry je největším prodejcem ryb v České republice
• MAKRO si i po 15 letech na českém trhu drží každoroční 20% nárůst v prodeji ryb.
• Za poslední rok se v MAKRO prodalo více jak 1 300 000 kg.
• Nejvíce ryb se prodá ve střední cenové kategorii, která se pohybuje mezi 200 Kč a 250 Kč za jeden kilogram.
• U lososa stoupl prodej celých ryb, jež zákazníci nyní preferují více než filety. Vzrůstá poptávka po divokém lososovi.
• TOP nárůsty u hlavních produktů: o Krevety – více jak 100 %o Treska obecná – více jak 70 %o Sumeček – více jak 45 %o Treska tmavá – více jak 19 %o Pražma – více jak 18 %
• Zákazníci se zaměřují i na exotičtější sortiment, jako jsou ústřice, kde je meziroční nárůst až 35 %, u kalamárů je to 15 %.
• MAKRO zaváží do restaurací v ČR 120 druhů ryb dovážkovou službou Express Delivery.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.