Štamgast & Gurmán

Jižní Morava v počtu turistů stále hned za Prahou

Jižní Morava v počtu turistů stále hned za Prahou

18. 2. 2014 - BRNO - Údaje za rok 2013, které zveřejnil Český statistický úřad, svědčí o novém růstu zájmu domácích i zahraničních turistů o jižní Moravu.

Počtem 1 178 724 ubytovaných hostů se Jihomoravský kraj opět umístil na druhém místě za hlavním městem Prahou se značným náskokem před ostatními regiony ČR. Proti roku 2012 to znamená růst 7,2 % (pro srovnání, v celé České republice růst 1,6%). Počet noclehů – 2 318 768 – znamená růst ve výši 7,8 % (Česká republika pokles -0,6%)., což je největší růst ze všech regionů ČR.

„Těmito statistickými čísly se vracíme téměř přesně k roku 2007, tedy před začátkem hospodářské krize. Domnívám se, že to svědčí o dobré připravenosti Jihomoravského kraje, který má svým návštěvníkům co nabídnout, ale také o systematické marketingové činnosti“ komentovala údaje Českého statistického úřadu ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Zuzana Vojtová.

01314-Petrovske_Plze_w.jpg

Obr. Petrovské Plže

Podle Zuzany Vojtové také vývoj zastoupení jednotlivých zdrojových zemí v cestovním ruchu Jihomoravského kraje kopíruje celostátní údaje. Nejvíce – z 8 627 na 14 567 turistů, meziročně vzrostl počet návštěvníků Jihomoravského kraje z Jižní Koreje. Významné zvýšení počtu turistů – z 77 803 na 88 729 – jsme v kraji zaznamenali také u návštěvníků z Polska, zhruba o pět tisíc (na celkových 58 422) vzrostl počet návštěvníků ze Slovenska, přibližně o dva tisíce (na 47 622) vzrostl počet turistů z Německa, Ruska (na 31 927), Itálie (na 18 639), Rakouska (na 25 775), Estonska (na 8520), Litvy (na 14 229) a dalších zemí. Meziročně o třetinu (na 4582) přibylo mezi návštěvníky jižní Moravy Číňanů.

01314-Prusanky_-_sklepni_ulicky_vypraveji_w.jpg

Obr. Prušánky - sklepní uličky vyprávějí

Statistické údaje za jednotlivé měsíce hovoří jasně o tom, že nejvyšší počty návštěvníků z tuzemska i ze zahraničí přijíždí do Jihomoravského kraje v červenci a srpnu. Hned za těmito prázdninovými měsíci figurují v pořadí červen a září. Naopak nejméně živo je u nás na trhu cestovního ruchu v lednu, únoru a prosinci. V kraji, postrádajícím horské lyžařské areály, je to pochopitelné. Už výčet měsíců, ve kterých je cestovní ruch nejintenzívnější, napovídá, že dominantní roli turistických magnetů hrají na jižní Moravě památky, krásná příroda, koupání a další rekreační aktivity, mezi nimiž v neposlední řadě figuruje cykloturistika a vinařská turistika.  Tedy ty segmenty, které systematicky podporujeme řadou projektů, představujících kraj jako region slunce a dobrého vína,“ uzavřela Vojtová.

01314-Vinne_sklepy_Petrovske_Plze.jpg

Obr. Vinné sklepy Petrovské Plže

V překonávání výkyvů mezi letní a zimní sezónou se podle ní postupně uplatňují významné investiční aktivity kraje, měst i soukromých subjektů. Patří k nim například otevření brněnského podzemí i adrenalínového znojemského podzemí, akvaparku s termální vodou v Pasohlávkách, nezanedbatelný efekt měly také loňské akce, pořádané u příležitosti 1150. výročí příchodu sv. Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu. Další zvýšení zájmu o samotné Brno se očekává v letošním roce v souvislosti s otevřením Moravského vědeckotechnického centra Vida, zpřístupněním rekonstruované Löw-Beerovy vily, ale i s podzimním janáčkovským festivalem k 160. výročí narození moravského hudebního génia.

01314-110819_Vojtova_Zuzana_w.jpg

Obr. Ředitelka Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava, Zuzana Vojtová

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz