27. 6. 2014 - PŘEROV - Stejně jako v minulém roce i letošní ročník Zubrfestu 2014, který se konal v sobotu 21. června v prostorách přerovského pivovaru, nabídl spoustu skvělých zážitků a neopakovatelnou atmosféru. Do areálu zamířilo více než 4500 návštěvníků, které kromě výtečného piva a skvělých hudebních vystoupení nadchla free style motokrosová show. Velký zájem byl rovněž o pivní novinku - jedenáctistupňový ležák - kterou zde bylo možné poprvé ochutnat. Celkem se vytočilo a vypilo více než 100 hl přerovského piva.
„Uspořádali jsme mezi návštěvníky anketu, ve které mohli hodnotit pivní novinku, speciálně čtyřikrát chmelený ležák z místního chmele a moravských sladů spadající do kategorie jedenáctek, a ohlasy na ní byly opravdu skvělé, což nás velice těší,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel přerovského pivovaru a dodává: „Pivo se chystáme na trh oficiálně uvést na podzim letošního roku.“ Již tradičně úspěch také slavily pivní speciály, jmenovitě Zubr Maxxim a Extra hořký i nefiltrované a nepasterizované pivo vedené pivovodem přímo z ležáckých tanků.
Hudební produkce probíhala na dvou pódiích a celkem se na nich představilo 14 interpretů. Na hlavním pódiu s názvem Golden Stage slavilo mezi diváky velký úspěch vystoupení Věry Špinarové, kterou si přišli poslechnout hudební fanoušci napříč všemi generacemi. Nejvíce lidí před pódiem se potom sešlo na hlavní hvězdu festivalu, kapelu Monkey Business. Třešinkou na dortu byl velkolepý závěrečný ohňostroj. Jedinečným zpestřením celodenního hudebního programu byla free style motokrosová show, ve které se předvedli skvělí jezdci pod taktovkou několikanásobného mistra republiky Petra Kuchaře. Jejich vystoupení rozdělené do tří částí postupně gradovalo a v závěrečné části svými triky přihlížející dostali doslova do varu.
Pivovar Zubr posílil oproti loňskému roku nabídku občerstvení a pro návštěvníky akce připravil celkem 9 výčepních stanovišť s 96 výčepními kohouty s devíti druhy piv a třemi limonádami z produkce pivovaru. Gastronomických stanovišť bylo celkem pět a nabídka byla skutečně široká a bohatá. I letos se těšily zájmu exkurze do pivovaru, kterých se zúčastnilo během dne zhruba 1400 osob. Stejně tak pozitivně byly hodnoceny i doprovodné soutěže.
Část výtěžku ze vstupného pivovar věnuje jako každý rok na dobročinné účely. Tentokrát budou obdarovány opět dvě neziskové organizace: Duševní zdraví, o.p.s. a SONS, Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.