Štamgast & Gurmán

PLZEŇSKÝ PRAZDROJ V ÚSPĚŠNÉM ROCE 2015 ZVÝŠIL EXPORT I PRODEJE V ČR

PLZEŇSKÝ PRAZDROJ V ÚSPĚŠNÉM ROCE 2015 ZVÝŠIL EXPORT I PRODEJE V ČR

17. 3. 2016 – PLZEŇ - V roce 2015 dosáhl Plzeňský Prazdroj růstu prodeje jak na domácím trhu, tak v exportu. Za posílením prodejů v ČR o 1,5 % stojí zejména rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva plzeňského typu se stupňovitostí 11 a 12.

Prodalo se více nealkoholického piva, zejména míchaných nápojů z nealkoholického piva Birell, a další úspěšný rok má za sebou cider Kingswood. Plzeňský Prazdroj pokračoval v podpoře návštěvnosti restaurací, kdy k zavedeným formám jako např. školení výčepních přidal chuťově zážitkový program pro spotřebitele Volba sládků. Zvýšil se i export - nejslavnějšího českého piva Pilsner Urquell se vyvezlo meziročně o 4,5 % více a celkový vývoz značek Plzeňského Prazdroje vzrostl o 12 %.

V roce 2015 se Prazdroj opět hodně věnoval podpoře čepovaného piva a úzké spolupráci s provozovateli restaurací. „Ukazuje se, že lidé u čepovaného piva vyhledávají jak nové chuťové zkušenosti, tak kvalitní zážitek u značek, které znají. Proto jsme např. dokončili úplné oddělení výrobků Gambrinus pro hospody od variant určených pro prodej v lahvích - loňský Gambrinus 12 nepasterizovaný je podobně jako jeho sesterská desítka výjimečné pivo, které si můžete vychutnat jen čepované. Zároveň rozšiřujeme počet tankových hospod, kam lidé stále raději chodí na pivo s maximální čerstvostí. Piva z tanků jsme tak meziročně prodali o 3,5 % více,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

02575-pivo-prazdroj_cepovane.jpg

Celkový loňský domácí růst o více než 1,5 % byl tažený zejména rostoucím zájmem konzumentů o prémiová piva. Konkrétně prémiový ležák Pilsner Urquell na českém trhu vzrostl o 11,5 %. Zájem byl i o Velkopopovický Kozel 11 nebo Radegast Ryze hořkou 12. Úspěch zároveň zaznamenaly i limitované várky piv určené pro restaurace v novém programu Volba sládků - od května 2015 Prazdroj nabídl v téměř dvou tisících hospod speciální a ojedinělé várky svých piv, například Gambrinus První Chmel, Velkopopovický Kvasničák nebo Radegast Peprně hořký. Jednotlivé speciály jsou na čepu napříč celou republikou a nabídka se v daných místech obměňuje zhruba každý měsíc. „Dlouhodobě se snažíme zvyšovat českou pivní kulturu. Školíme výčepní, radíme majitelům, nabízíme tankovou technologii, spolupracujeme na otevírání konceptových restaurací, pomáháme vylepšovat prostředí restaurací i poskytované služby. Hospody, ve kterých se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 % vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost.“ zdůrazňuje Paolo Lanzarotti.

Vyšší export v Evropě a v Asii

Nárůst zaznamenal Prazdroj i v exportu, kde se vyvezlo o 12 % víc než v roce 2014. Svoji pozici posílil zejména v řadě evropských zemí jako Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko či Slovinsko. Zájem o pivo Plzeňského Prazdroje ale vzrostl i na asijských trzích, především v Jižní Koreji. „Také v roce 2015 jsme dokázali získat nové trhy jako například Ghana nebo Hong-Kong, poprvé v novodobé historii jsme vyvezli pivo do Číny,“ říká Paolo Lanzarotti.

Pivu Pilsner Urquell pomohly výborné výsledky exportu společně s růstem na domácím trhu k dalšímu mimořádnému roku – jeho celkový prodej doma i v zahraničí překonal loňský historický rekord a dál tak zvýšil odstup nad hranici 2 mil hl, pokořenou v roce 2014.

Prodeje cideru Kingswood dále rostou

Tři roky po uvedení prvního cideru v Česku se ukázal být krok Plzeňského Prazdroje se značkou Kingswood až vizionářský. Do té doby pro Čechy téměř neznámý nízkoalkoholický nápoj z jablek má na trhu už nejen své pevné místo, ale jeho obliba stále roste. V roce 2015 vzrostly prodeje Kingswoodu meziročně o více než 25%. Přednost dávají spotřebitele tomuto prémiovému cideru především v restauracích, kde se tato značka výrazně podílí na výsledcích. Nárůst prodejů podpořil i zvýšený zájem o horký Kingswood v zimních měsících.

Birell rostl

Zájem o nealkoholické pivo Birell se zvýšil o 17 %, především o jeho ochucené varianty. Plzeňský Prazdroj má v České republice výrazný podíl na prodejích nealkoholických piv. Zde jsme opět zaznamenali dvojnásobný nárůst prodejů, díky tomu, že dospělí konzumenti nyní vyhledávají v oblasti nealkoholických nápojů zdravou alternativu bez kompromisů, která je osloví svou chutí a důrazem na přírodní charakter.

Obliba nealkoholických „radlerů“ tak stále roste a dá se hovořit o tom, že díky nim se nealkoholické pivo v myslích spotřebitelů pozvolna etabluje jako zástupce nealkoholických nápojů jako takových.

Následující období bude pro českou pivní kulturu klíčové

„V žádné jiné zemi než v České republice nedosahuje výtoč piva v hospodách 40% jeho celkové spotřeby na daném trhu. Celý svět to oceňuje a tento unikát si zaslouží ochranu, českou pivní kulturu je potřeba podpořit a zachovat. To platí zejména ve světle chystaných legislativních změn, které budou mít na české pohostinství velký dopad. K zachování této kultury musí spojit síly všichni – pivovary soustředěním na sortiment a kvalitu piva, hostinští důrazem na servis i prostředí, politici vhodnou podporou podnikání a konečně spotřebitelé tím, že budou do restaurací chodit,“ uzavírá Paolo Lanzarotti.

Zdroj text a foto: Judita Urbánková

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz