8. 6. 2016 - Ve dnech 15. – 16. 6. 2016 se v Křižíkových pavilonech pražského Výstaviště uskuteční již čtvrtý ročník úspěšné prezentační, informační a kontaktní akce zaměřené na podporu exportu a mezinárodní obchodní spolupráce s názvem Festival Exportu CZ 2016.
Krom tradiční série přednášek o nejnovějších informacích z oblasti podpory mezinárodního obchodu mají účastníci i letos možnost najít si efektivně své obchodní partnery v rámci organizované série obchodních schůzek - B2B Eventu. Expoziční část Festivalu je okořeněna doprovodným programem složeným z prezentací jednotlivých zúčastněných zemí, ochutnávek exotických pokrmů a nápojů a výstav etnického umění. Celkem se účastníkům v rámci přednáškového a expozičního programu představí více než 80 subjektů z 30 zemí celého světa.
Již čtvrtý ročník setkání firem a institucí na podporu exportu pořádá i letos ve spolupráci se svými partnery sdružení CzechInno, tentokrát v prostorách Křižíkových pavilonů Výstaviště Praha Holešovice. Akce je koncipována jako přehlídka zajímavých informací a kontaktů s atraktivním doprovodným programem, v jejím obsahu se proto návštěvníci mohou těšit na slavnostní zahájení zastřešené nejvyššími zástupci zúčastněných států – za ČR ji zahájí prezident republiky Miloš Zeman, jemuž budou sekundovat zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva zahraničních věcí a za ostatní zúčastněné státy jejich velvyslanci s územní gescí pro Českou republiku.
V druhé části prvního festivalového dne se slavnostně otevřou expozice firem prezentujících svoje produkty a služby určené pro zahraniční obchodní spolupráci a současně proběhne organizovaná série obchodních jednání – B2B Event – v jehož rámci se účastníkům otevře možnost setkání s více než 100 partnery z 30 zemí světa.
Druhý festivalový den bude věnován teritoriálním workshopům jednotlivých států, na nichž se představí novinky v oblasti exportu, importu, možnosti zahraničních investic v zúčastněných státech pro české podnikatele i v ČR pro investory zahraniční, exkluzivní příležitosti bilaterální zahraniční obchodní spolupráce a novinky z teritorií s obchodním potenciálem. Rozděleny budou na tři sekce, v jejichž rámci se představí účastníkům v dynamických prezentacích více než 20 států celého světa. Současně dostanou prostor pro předvedení svých kouzel Exportní mágové – české firmy a instituce nabízející konkrétní produkty nebo služby s potenciálem využití na zahraničních trzích.
Celým Festivalem se bude prolínat doprovodný program složený z expozic českých i zahraničních firem a institucí nabízejících své produkty a služby včetně výstav umění, vzorků kultury a ochutnávek cizokrajných pokrmů a nápojů s původem v zúčastěných státech, kterými letos budou například moldavská a chilská vína, marocký čaj, vietnamská káva, kubánský rum, mexické guacamole či sušené maso z Jižní Afriky.
„Letos poprvé jsme na žádost četných účastníků našeho Festivalu i velvyslanectví samotných otevřeli naši akci i zemím Evropské unie, které stavíme do pozice nejbližších partnerů ČR a současně i potenciálních spojenců při hledání partnerů v mimoevropských zemích,“ přibližuje novinku letošního Festivalu Exportu CZ předseda řídicí rady sdružení CzechInno David Kratochvíl. „Tato novinka zaznamenala velký úspěch u ambasád evropských zemí v ČR a věříme, že ji ocení i účastníci Festivalu – z B2B setkání i přednášek si totiž budou moci odnést ještě širší spektrum exkluzivních informací, které okamžitě mohou využít ve svém obchodě,“ uzavírá David Kratochvíl.
Podrobné informace o účelu a programu akce jsou k dispozici na webové stránce www.czechinno.cz a www.festivalexportu.cz
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.