15. 05. 2017 - Penzion roku je prestižní ocenění majitelů a provozovatelů penzionů, kteří poskytují kvalitní služby a mnohdy mohou být příkladem ostatním.
Soutěž Penzion roku 2017 pořádá Asociace hotelů a restaurací ČR. Spolu s portálem HOTEL.CZ s rezervačním systémem PREVIO.
Hodnocení a hlasování
Anketa je postavena na kombinaci recenzí od ubytovaných hostů a hodnocení odborné komise, která navštíví 10 nejlepších penzionů. Komise je složena z 8 osob včetně předsedy, držitele loňského ocenění, zástupce médií a zástupců odborníků v hotelnictví a gastronomii. Hodnotí se úroveň služeb – kvalita, čistota, rozsah služeb, vybavení a další. Recenze hostů budou vyhodnocovány online od 15. května do 30. září a to způsobem, že každému ubytovanému hostu přijde den po odjezdu emailem výzva k zadání recenze. Přihlížet se ale zároveň bude i k recenzím za období od začátku letošního roku. Hodnotí vždy hosté, kteří v penzionu byli skutečně ubytováni a mají tedy osobní zkušenost s konkrétním zařízením. Z toho logicky vyplývá, že anketa a žebříček nejlépe hodnocených penzionů je cennou informací nejen pro samotné vyhodnocení této prestižní soutěže, ale také praktickou inspirací pro hosty, kteří plánují své cesty po České republice.
Propagace penzionů
Na základě hlasování ubytovaných hostů bude sestaven žebříček TOP 20. Seznam TOP 20 penzionů bude zveřejněn na portálech www.cenyahr.cz, www.previo.cz/penzion-roku a www.HOTEL.cz. Dále se tato informace objeví v měsíčním zpravodaji AHR Fórum a našem pravidelném newsletteru. Z první desítky penzionů vybere odborná komise držitele ocenění PENZION ROKU 2017. Všechna ubytovací zařízení, zapojená do soutěže, od nás obdrží propagační materiály k anketě v tištěné i elektronické podobě. Penziony mimo jiné získávají možnost vyzkoušet si zdarma po dobu soutěže plnou verzi rezervačního systému Previo s EET, přes který budou sbírány recenze hostů (pokud ho již nemají). Vítěz ankety Penzion roku 2017 převezme ocenění v rámci slavnostního gala večera u příležitosti konání 12. Konference AHR ČR dne 1. prosince 2017 v Clarion Congress Hotelu Olomouc. AHR ČR ve spolupráci se společností Previo připravily dary pro všechny penziony, které se dostanou do TOP 10. Společnost Previo jako cenu pro první místo věnuje recepční systém Previo na 1 rok zcela zdarma. Pro 2. a 3. místo je připravena 50% sleva na jednorázový poplatek. TOP 10 penziony dostanou možnost propagace v newsletteru Hotel.cz, který je zasílán až na 350 000 osob. AHR ČR věnuje dárkové vouchery.
Vítěz loňského ročníku
Do ankety se v loňském roce mělo možnost zapojit přes 300 penzionů. Do TOP 20 se dostaly tyto penziony:
Penzion Jelen *** Vranov nad Dyjí, Penzion Three, Penzion Podhorní mlýn, Penzion Uko, Pension Schaumannův Dvůr, Hotýlek u Hraběte Harracha, Penzion a bungalovy Vranovská Přehrada, Penzion Tereziiny lázničky, Pension Pohádka Praha, Penzion Proneco, Penzion U Candrů, Penzion Grasel, Pension Athanor, Pension Baltazar, Chornitzerův dům, Penzion Willa, Penzion U Kohoutka, Pension Rossini, Penzion Jasmín Liberec, Penzion Lesní Brána
Z první desítky nejlépe hodnocených penzionů vybrala odborná komise držitele ocenění PENZION ROKU 2016. Do první desítky se probojovaly penziony:
Pension Schaumannův Dvůr, Penzion Uko, Penzion Grasel, Penzion Proneco, Pension Athanor, PENZION JELEN *** Vranov nad Dyjí, Penzion Podhorní mlýn, HOTÝLEK U HRABĚTE HARRACHA, Pension Baltazar, Lesní brána
Držitelkou ocenění Penzion roku 2016 se stala paní Gabriela Pelová z Penzionu Podhorní mlýn v Kostelci nad Orlicí, které byl na slavnostním galavečeru AHR ČR v Karlových Varech předán zasloužený titul a soška z dílny novoborského skláře J. unce.
Penzion Podhorní mlýn se může pyšnit čtyřmi hvězdami. Je totiž certifikován oficiální klasifikací HotelStars v této kategorii. Majitelka penzionu k tomu říká: „ Členem asociace jsem se stala z důvodu zájmu o certifikaci našeho penzionu Podhorní mlýn a až později jsem zjistila, jaké možnosti asociace nabízí. Mrzí mne, že v současné době si mohou zařízení přidělovat " hvězdičky " bez této certifikace a klamat tím hosty, kteří se absolutně neorientují v tom, které hodnocení je opravdové a které je jen představou majitele o jeho kvalitě a není objektivní. Já jsem pyšná, že jsem v našem oboru ušla velký kus cesty a po desetiletém provozu našeho penzionu jsem zhodnotila výsledky touto certifikací.“
Zdroj: Miluše Jaklová, Asociace hotelů a restaurací ČR
Zdroj: Pixabay
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.