18. 10. 2017 - Dosáhnout optimálních obchodních podmínek pro pěstování ovoce a zeleniny a upevnit si postavení na trhu je jedním ze záměrů sdružení Čerstvě utrženo, družstvo.
Tím hlavním impulsem pro vytvoření společenství nezávislých pěstitelů byla touha vrátit na pulty našich prodejen české ovoce a českou zeleninu s opravdovou chutí a čerstvostí. Nově založené družstvo vzniklo začátkem roku 2017 a v současnosti má 4 členy – farmy ve Velkých Němčicích, Smržicích, Mutěnicích a ve Velkých Bílovicích. Ti se nyní zaměřují na skleníkovou produkci rajčat ze segmentu cherry odrůd, ale i další polní zeleninu. První produkce se pod značkou Čerstvě utrženo objeví v regálech českých obchodních řetězců na přelomu roku 2017 a 2018. Dodávky budou celoroční.
„Vystupovat na trhu pod společnou značkou s sebou přináší mnoho výhod. Společně budeme na základě zájmu zákazníků plánovat, co budeme pěstovat, společně budeme silnější při vyjednávání o podmínkách s obchodními řetězci, společně budeme lépe nakupovat, společně budeme dělat marketing a společně budeme sdílet zkušenosti při pěstování,“ říká Jiří Stodůlka, člen představenstva odbytové organizace Čerstvě utrženo.
Příkladem dobré praxe je pro české producenty fungující sdružení pěstitelů rajčat na Slovensku. V rámci odbytové organizace OVOZELA pokrývají svojí produkcí téměř polovinu z celkové produkce slovenských rajčat.
Odbytová organizace Čerstvě utrženo plánuje v dlouhodobém horizontu zvyšovat produkci zeleniny a ovoce. „Přestože má Česká republika vynikající klimatické podmínky pro pěstování ovoce a zeleniny, jsme na posledním místě v produkci ovoce a zeleniny na obyvatele ze všech států Evropské unie,“ dodává Stodůlka.
Za každým produktem stojí konkrétní lidé. Hodnoty, které vyznávají a poctivá práce, kterou odvádějí. Patří tam ale také péče o naši krajinu, životní prostředí a zaměstnanost. Nákupem českých potravin podporujeme českou ekonomiku. „To je přeci velký příběh spojený s výrobkem, který se budeme snažit lidem více vysvětlovat,“ říká dále Monika Zábojníková z Čerstvě utrženo, která má v projektu na starosti marketing a komunikaci.
Dnešní zákazníci mají více znalostí a jsou náročnější. Stále více lidí bude preferovat při svých nákupech potraviny, které jsou čerstvé, chutné, kvalitní a byly vyrobeny v blízkosti jejich bydliště. Některé obchodní řetězce ale nechtějí svým zákazníkům identitu farmářů prozradit a nutí pěstitele dodávat rajčata v obalech pod svými privátními značkami. „Česká vlajka, logo Čerstvě utrženo a jasné sdělení na obalu, kdo a kde rajčata vypěstoval usnadní zákazníkovi orientaci při nákupu našich produktů. Právě zachování identity jednotlivých farmářů při budování společné značky vnímáme jako velmi podstatný aspekt komunikace. Naši farmáři se nebojí jít s kůží na trh a zaručit se za kvalitu svého výrobku na obalu vlastnoručním podpisem i fotografií,“ doplňuje Zábojníková.
Přímý odkaz na webové stránky projektu Čerstvě utrženo
Zdroj: Monika Zábojníková, Čerstvě utrženo, družstvo
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.