26. 09. 2018 - V rámci odborného programu na Roadshow 2018, kterou pořádá Asociace hotelů a restaurací ČR pro majitele a provozovatele restaurací a ubytovacích zařízení, vystupuje také Ing. Marcela Šimková, MBA ředitelka výzkumné společnosti Data Servis – informace s.r.o.
S přednáškou na téma „Co stojí za úspěchem restaurací“ tak vyrážím z Ostravy na plánované Roadshow ČR a získávám pozornost všech účastníků a informuji je o důležitých a přínosných novinkách ze světa gastronomie.
A protože se výzkumem na trhu Horeca zabývám již dvě desetiletí a specializuji se na zákaznickou spokojenost, loajalitu a integrovanou komunikaci, tak i letošní přednášku jsem opřela o několik důležitých číslech o vývoji gastronomického trhu za poslední rok, přidávám trochu inspirace od úspěšných provozoven a dívám se do blízké budoucnosti na nové zákazníky a nové typy podniků a jejich potřeby.
LEPŠÍ UŽ TO (ASI) BÝT NEMŮŽE
Otázka je jasná. Co tedy opravdu stojí za úspěchem restaurací? V první řadě je to růst návštěvnosti, který potvrzuje celých 75 % provozoven po celé České republice ve srovnání s rokem 2016. S tímto samozřejmě souvisí i nárůst celkových tržeb v gastronomii v ČR. Jak je to možné?
Podle našich výzkumů, společnosti Data Servis – informace s.r.o., se dnešní provozovny snaží hosty nalákat na originální a atraktivní nabídky, které je výrazně odliší od konkurence. Nejedná se pouze o speciality v jídelních a nápojových lístcích, které znamenají nabídku degustačních setů, pivních speciálů, vlastních nápojů, a mnoho dalšího, ale také o akce, které hosty zaujmou a jsou komunikovány například přes sociální sítě. Ty se totiž v dnešní „online době“ staly nejrozšířenější formou komunikace provozoven, směrem ke svým hostům.
Aktivní komunikace s hosty provozovnám umožňují sdílet jejich zážitky, získávat recenze, odměnit jejich věrnost, připravit pro ně soutěže a reagovat konkrétně na jejich požadavky.
NOVÁ GENERACE HOSTŮ – NOVÉ TYPY PODNIKŮ
Ve své prezentaci hovořím také o nové generaci hostů, jimiž jsou generace Y a Mileniálové, kteří se z části stali podnětem pro vznik nových typů podniků.
Tito hosté touží po výjimečném a originálním prostředí, ve kterém dostanou jídlo, dají si pivo a posedí zde s přáteli. Generace Y a Mileniálové jsou typičtí nadměrným využíváním sociálních sítí a online medií, sledují a poskytují online recenze, které jsou pro ně rozhodující při výběru podniku a první, co při vstupu do restaurace sledují je, zda má „free Wi-Fi“. A které nové typy podniků můžeme díky této generaci na trhu gastronomie zaznamenat? Jedná se o koncepty Beer Food, Modern Pub, Night Life, Street Food, Veg-Raw restaurant či Mama’s style.Zdroj: průzkumy společnost Data Servis - informace s.r.o.
Zdroj: Ing. Marcela Šimková, MBA ředitelka výzkumné společnosti Data Servis – informace s.r.o.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.