14. 06. 2019 - ČESKÁ REPUBLIKA - Projekt EDEN (European Destinations of Excellence), jehož hlavním cílem je podpora udržitelného cestovního ruchu ve státech EU, se letos v českém prostředí věnuje dvěma důležitým aktivitám.
Marketingově se zaměřuje na minulé vítěze a pomáhá s jejich zviditelněním, zároveň projekt realizuje také soutěžní ročník. Tématem letošní soutěže je lázeňství a well-being turismus.
V České republice zajišťuje projekt EDEN agentura CzechTourism a to jak marketingový, tak soutěžní ročník. Projekt přispívá k regionálnímu rozptylu turistů mimo běžná turistická centra a jeho hlavní myšlenkou je udržitelnost cestovního ruchu. Destinace, které se do projektu zapojují, musí vždy splňovat požadavky udržitelného cestovního ruchu, podmínkou účasti v soutěži je nastavení parametrů daného produktu, které umožňují regulaci negativních jevů a dopadů turismu. Zároveň je nezbytné, aby byla dodržena jedinečnost produktu a také, aby byl duch místa založený na přírodních, kulturních nebo spirituálních aspektech a jejich obnovitelném využívání.
Agentura CzechTourism vydává kritéria a parametry pro přihlášení do soutěže, podle kterých bude odborná hodnotící komise vybírat vítěznou destinaci v oblasti lázeňství a well-being turismu. Hodnotící komise vybere pět finalistů a absolutní vítěz bude následně vyhlášen v rámci Fóra cestovního ruchu, které se koná v listopadu.
Do soutěže se může přihlásit jakýkoliv destinační management (lokální a oblastní destinační agentury, města a obce nebo sdružení měst a obcí), který splňuje nejen požadavky letošního ročníku, ale také obecně stanovená pravidla soutěže, která souvisí s udržitelností cestovního ruchu.
Přihlášky je možné podávat do 24. 6. 2019.
Text: redakčně kráceno/upraveno
Zdroj: Ing. Lenka Nováková
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.