Štamgast & Gurmán

Zubr v roce 2013 zvýšil prodeje, posílil i svůj export na Slovensko

Zubr v roce 2013 zvýšil prodeje, posílil i svůj export na Slovensko

19. 1. 2014 - PŘEROV - Nárůst celkových prodejů ve výši 2 % oproti roku 2012 zaznamenal za loňský rok pivovar Zubr.

Zvýšil se jednak prodej sudového piva, velký úspěch měly i všechny pivní speciály, které pivovar připravil u příležitosti různých svátků či slavnostních událostí, jako byly Dny NATO 2013 či Vánoce. Pivovaru se podařilo výrazně posílit i export na Slovensko, kde se nejvíce prodával Zubr Classic.

Celkem se v roce 2013 prodalo 240.000 hektolitrů piva. „Ač celkové celostátní statistiky dlouhodobě ukazují pokles konzumace točeného piva v hospodách, pivovaru Zubr se podařilo prodej svého sudového piva nejen udržet, ale dokonce i mírně navýšit,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru. Nejvyšší podíl sudového piva připadl na Zubr Gold, v segmentu lahvového piva pak na Zubr Classic.

Podpořit konzumaci točeného piva a zvrátit tak současný stav, kdy lidé stále více dávají přednost lahvovému pivu před točeným, bylo také smyslem iniciativy Den českého piva, do kterého se pivovar Zubr v loňském roce aktivně zapojil. „Atmosféru hospod nemůže nahradit pití piva doma. Věříme, že se podaří tradici konzumace točeného piva v budoucnu ještě více posílit a zvrátit tak tento trend, který má negativní dopad zejména na provozovatele hospod a restauračních zařízení, tedy drobné živnostníky,“ dodává Pluháček.

01244-Zubr_Natasa_Rouskova_web_sladkova_pivovaru_Zubr.jpg 

Obr. Nataša Rousková, sládková pivovaru

Rostoucí oblibě se těší i pivní speciály, které Zubr na trh pravidelně dodává. „Pro všechny naše speciály je charakteristická výrazná hořká chuť se silným chmelovým aroma. Právě chmel dodává pivu jeho typickou hořkou chuť a obsahuje některé zdraví prospěšné bioaktivní látky, které zlepšují trávení a působí v těle jako přirozené antioxidanty,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru. Speciály, stejně jako všechny ostatní druhy piva, vyrábí Zubr tradičním způsobem, tzn., hlavní kvašení probíhá na spilce cca 8-10 dní a mladé pivo pak 50 až 90 dní dozrává v klasických ležáckých tancích.

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz