31. 1. 2014 - Vybíráte si produkty podle vzhledu balení? Máte rádi originální design? Pak si v tomto článku jistě najdete svého favorita. Káva je nápoj inspirativní a mnohé kávové značky a pražírny na světě se nebály popustit uzdu fantazii při tvorbě obalů na svá zrna. Kávové listy vybrali deset zajímavých řešení, z nichž některá se nebojí barev, jiná se zaměřují na praktičnost a pro některá je jednoduchost na prvním místě…
Kávu od americké pražírny Stumptown Coffee Roasters dostanete v jednoduchém obalu, který ovšem skrývá mnohé informace. V každém balení je totiž zastrčena karta s podrobnými informacemi o původu, pěstitelích, chuti atd. Každému regionu, odkud káva pochází, je přiřazena jedna barva karet.
Obr.: Stumpton Coffee Raster
Regular Coffee z Michiganu se rozhodlo odlišit i tvarem. Jedna tuba kávy je naplněna přesně spočítaným množstvím, které by mělo pokrýt průměrnou měsíční spotřebu jednoho Američana při konzumaci dvou a půl šálku denně.
Obr.: Regular Coffe
A proč kávu nezabalit třeba zase do kávy? Velmi zajímavý obalový design pro limitovanou edici kávy zvolili v Uzbekistánu, konkrétně místní kávová značka Bookcafe. Dvě verze obalu, tmavší a světlejší, odráží, jak moc je káva uvnitř upražena.
Obr.: Kávové listy
Kanadská fair-trade Level Ground Trading se kromě kávy zabývá i sušeným tropickým ovocem a třtinovým cukrem.
Obr.: Level Ground
Two Seasons Coffee nabízí jen dvě kávy ročně, a možná proto byl čas na barevné hrátky s obalem.
Obr.: Kávové listy
6. Coontail Coffee
Coontail znamená v angličtině ocas mývala. Je potřeba dodávat něco víc? Snad jen že se jedná pouze o návrh na obal zatím nefungující kávové značky…
Obr.: Kávové listy
Obr.: Rio Coffee
Obr.: Dark Matter Coffee
Obr.: Atomic Coffe Roasters
Obr.: Terrone Coffee Roasters
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.