Štamgast & Gurmán

JEN JEDEN Z DESETI ZAKROČÍ, POKUD JE SVĚDKEM PRODEJE ALKOHOLU MLADISTVÝM

JEN JEDEN Z DESETI ZAKROČÍ, POKUD JE SVĚDKEM PRODEJE ALKOHOLU MLADISTVÝM

12. 11. 2014 - PLZEŇ - Z průzkumu uskutečněného v rámci projektu proti toleranci pití alkoholu mladistvými Respektuj 18 vyplývá, že jen 7 % lidí je ochotno jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholických nápojů nezletilým. I když, jak průzkum ukázal, 64 % respondentů vidělo nebo slyšelo, že se v restauracích nebo maloobchodě prodává alkohol mladistvým.

Projekt Respektuj 18 i průzkum* pod záštitou Plzeňského Prazdroje byl realizován již druhým rokem a jeho hlavním tématem je zamezení konzumace alkoholu lidem mladším 18 let.

Při příležitosti vyhodnocení druhého ročníku programu Respektuj 18 byly představeny výsledky průzkumu na téma konzumace alkoholu mladistvými. Z něj vyplynulo zajímavé zjištění, že pouze jeden z deseti lidí je ochotný aktivně upozornit na fakt, že prodej alkoholu mladistvým je zakázán a upozornit prodejce na nezákonné jednání v případě, že se stane svědkem takové činnosti. Dva ze tří lidí se přitom někdy setkali s prodejem alkoholu mladistvým, ať již v restauracích, nebo maloobchodě. „Postoj Plzeňského Prazdroje k zodpovědné konzumaci alkoholu je jasný a prevence neodpovědné konzumace je jednou z klíčových priorit našeho podnikání. Jak vyplývá z našeho průzkumu, dosáhli jsme hlavního cíle kampaně a 97 % respondentů si pamatuje, jaký je cíl našeho prevenčního projektu Respektuj 18. Otázky na osobní zkušenost spotřebitelů bylo novinkou letošního výzkumu a jejich výsledek nás utvrzuje v tom, že naše inciativa a apel na zodpovědnost v této oblasti má rozhodně smysl,“ uvedla k číslům Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Kampaň považuje za přínosnou 81 % respondentů, což je o sedm procent více než v únoru, kdy se měření provádělo poprvé. Obdobně jako před osmi měsíci považuje pití alkoholu mladistvými za problém 75 % dotázaných. „S žádostí o prokázání občanským průkazem vůči mladistvě vypadajícím zákazníkům se setkalo v restauracích 56 % respondentů. V případě maloobchodních prodejen to bylo pouze 50 %,“ doplnila Drahomíra Mandíková s tím, že nyní bude, i na základě průzkumu, následovat nastavení cílů programu pro následující roky.

Cílem programu Respektuj 18 je podpořit vnímání zprostředkování a prodeje alkoholu mladistvým jako problém, který by společnost neměla tolerovat. Zaměřuje se přímo na místa, kde se mohou mladiství nejsnáze k alkoholu dostat, tedy na personál v restauracích a barech či v maloobchodních prodejnách.

Mediálními tvářemi kampaně letošního ročníku byly známé plzeňské osobnosti – herec Martin Stránský, tenistka Andrea Hlaváčková či dobrovolný hasič Roman Nistor. Kampaň probíhala v dopravních prostředcích a v restauracích, hospodách a samoobsluhách. Program Respektuj 18 také letos postoupil do evropského kola soutěže European Business Awards. V ní jsou hodnoceny programy společností s ohledem na jejich úspěch, inovace a podnikatelskou etiku. K získání informací slouží speciální web Plzeňského Prazdroje www.respektuj18.cz

 

* Průzkum provedla v říjnu 2014 společnost NMS Market Research na reprezentativním vzorku 310 lidí dospělé populace z Plzně.

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Autor/zdroj: www.prazdroj.cz
Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz