16. 11. 2014 - PRAHA - Český institut pro franchising a Obchodní oddělení Velvyslanectví USA v Praze uspořádali šestý ročník Franchise Day Prague / FrAMchise Day 2014, mezinárodní konferenční přehlídky franšízingových značek, síťového podnikání a nízkorizikových podnikatelských příležitostí.
Český institut pro franchising připravuje konferenční přehlídku domácího a mezinárodního franšízingu Franchise Day Prague / FrAMchise Day 2014 ve spolupráci s Obchodním oddělením Velvyslanectví USA od roku 2009. Za tu dobu se toto konferenční setkání stalo klíčovou a prestižní výroční událostí českého franšízingu a je důležitým místem pro setkání a zviditelnění všech, kteří se o franšízing zajímají.
Letošní jednodenní setkání Franchise Day Prague / FrAMchise Day 2014 se věnovalo představení zajímavých franšízových novinek a inspirativních a úspěšných značek, které mají ambice změnit současný český trh. Celkem se představila padesátka franšízových značek a značek podporujících franšízingové podnikání. Počet zaregistrovaných návštěvníků (150) předčil minulé ročníky.
Nejvíce oceňovaným a aktuálním bylo klíčové téma konference „Příležitosti a ohrožení obchodních značek v digitálním mobilním světě“. Přední internetoví podnikatelé, publicisté, vizionáři a experti na marketing (Patrick Zandl, Tomáš Jindříšek – Dark Side, Adam Kurzok) ukázali, jak nástup chytrých mobilních telefonů ve spojení s internetem zcela zásadně změnil způsob, jakým dnes obchodníci i zákazníci uvažují, jak se některá tradiční odvětví změnila od základu a jak se dnes přepisují zavedené a letité obchodní modely i dodavatelsko-odběratelské vztahy. Své možnosti a případové studie svého uplatnění prezentoval projekt BigData (O2 Media) – využití mobilních telefonů k výzkumu chování zákazníků a projekt Liftago – internetový agregátor taxi zakázek.
Se svou nabídkou přišlo hned několik domácích IT firem, které se začínají na franšízový trh a jeho sílící digitální a mobilní trendy rychle orientovat (ABRA Software, K2 atmitec, OKsystem, My-com).
Na konferenci se představila nebývale bohatá úroda zcela nových domácích i zahraničních franšízových značek, převážně stylových restaurací a rychlého občerstvení. Pět gastronomických značek vstupuje na český trh z USA (TiltedKilt - restaurace s atraktivním interiérem v keltském stylu a atraktivní dívčí obsluhou, Fuddruckers - rychlé občerstvení s hamburgery a jídly z masa a zeleniny, WOW Cafe - rodinné grily zaměřené na pokrmy z kuřat a kuřecích křídel, PJ’s Coffee of New Orleans - stylové kavárny s kvalitní kávou a čerstvým pečivem, Denny's - non-stop rodinné jídelny).
Premiéru měly dva koncepty domácího původu (Bernard Pub - značkové pivní restaurace od Rodinného pivovaru Bernard; Parky's - rychlé hot-dog občerstvení od Kosteleckých uzenin).
Franšízing se nemusí uplatnit jen ve stravování, ale např. ve vzdělávání. Představilo se několik domácích i zahraničních franšízových značek, které se poskytují vzdělávání: DynEd - americká jednička v digitální výuce anglického jazyka a FasTracKids - americká jednička ve výchově předškolních dětí.
Na konferenci se připomnělo několik zajímavých franšízových značek: Fruitisimo - ovocné čerstvé nápoje a zmrzlina s úsměvem; Norbi update – chytré potraviny se sníženým obsahem sacharidů nebo CENTURY 21 – realitní kanceláře.
Výzkumná agentura GfK Czech/Slovak představila závěry výzkumu věnovaného stravování na ulici.
Více o programu, značkách, konceptech a lidech na odkazech:
Program konference: www.franchiseday.cz/index.php/cs/program/zakladni-informace
Přehled značek: www.franchiseday.cz/index.php/cs/katalog/prehled-prezentujicich
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.