22. 5. 2015 - KARLOVY VARY - Lázeňská společnost Bohemia-lázně, a.s., Karlovy Vary zaznamenala v roce 2014 ve svých zařízeních celkovou návštěvnost 11 027 osob, které zde strávili 134 248 dní (tzv. lůžkodní). Ve srovnání s rokem 2013 tak došlo k nárůstu počtu osob o 3,35 % a přenocování o 7,54 %.
Léčebné pobyty nejvíce využívali klienti z Ruska, kterých přijelo 4613 a až na druhém místě byly Češi s 1141 osobami, dalšími v pořadí byly klienti z Německa, Izraele a Kazachstánu. Pobyty v hotelích hrazené samoplátci však zaznamenali pokles české, ruské i kazašské klientely, naopak vzrostla izraelská a německá klientela. V tomto segmentu vedou Češi s téměř dvoutřetinovým podílem hostů (1720), dalšími jsou Rusi (255), Němci, Izraelci a Kazachstánci.Informoval o tom Jiří Sluka, ředitel Bohemia-lázně, a.s., Karlovy Vary.
,,Na vývoji obsazenosti ubytovacích a lázeňských kapacit v Karlových Varech se loni podepsala rusko-ukrajinská krize a následné sankce. Pokles návštěvnosti ruské klientely ve městě se uvádí mezi 20-30 %. Tento výpadek postihl i naší společnost, i když v menší míře než jiné. Bohužel situace se nezlepšila, pokles rublu prodražil zahraniční pobyty a tak očekáváme, že letošní pokles ruské klientely ve srovnání s rokem 2013 bude větší, než loni. Jestliže české lázně zažívají oživení po hubených létech, kdy byly do značné míry ovlivněny restriktivní vyhláškou indikačního seznamu, určitě se nedá o tomtéž hovořit v rámci Karlových Varů. Zde za posledních 15 let česká klientela netvořila většinu a má bohužel zafixováno, že Karlovy Vary jsou pouze pro rusky hovořící klienty. Naše společnost však byla a je otevřena každému návštěvníkovi,“ komentoval vývoj návštěvnosti ředitel J. Sluka.
Zároveň dodal, že poměr klientů se za posledních 15 let značně upravil ve prospěch rusky hovořících a to z celého světa. ,,Nicméně českých klientů máme také poměrně hodně ve srovnání s jinými lázeňskými domy v Karlových Varech. Jako jedni z mála v Karlových Varech máme uzavřeny smlouvy se všemi zdravotními pojišťovnami. Česká klientela jde malinko nahoru, nicméně to nevykryje výpadek rusky hovořících klientů,“ konstatoval J. Sluka.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.