9. 10. 2015 - KARLOVY VARY - Společnost Jan Becher – Pernod Ricard uvede 22. října tohoto roku na trh limitovanou edici Becherovky Original s retro etiketami. Milovníci karlovarského likéru a vzácných sběratelských kousků tak budou mít jedinečnou příležitost pořídit si unikátní 0,5 l lahve Becherovky Original s modročervenou tzv. exportní tuzexovou etiketou. Retro edice bude na trhu dostupná pouze v prodejnách řetězce Kaufland v omezeném množství 80 000 lahví.
Modročervenou etiketu používala karlovarská továrna výhradně na lahve určené k exportu. Na našem území byly vývozní lahve k dostání pouze v prodejnách Tuzex. „Dodnes mezi lidmi přetrvává mýtus, že Becherovka Original prodávána v Tuzexu byla oproti standardním lahvím s ikonickou žlutomodrou etiketou kvalitnější,“ říká Bohuslav Pich, výrobní manažer a strážce tajné receptury na výrobu Becherovky Original.
Tradice exportu Becherovky sahá až do první poloviny 19. století. V roce 1834 se prodávala ve Vídni a Mnichově a v roce 1838 pronikla i na pařížský trh. Během první světové války se Becherovka dostala do Španělska, Itálie, Turecka a Egypta. První lahve s typickou modročervenou etiketou byly určeny pro Československé restaurace otevřené v průběhu výstavy Expo 67 v kanadském Montrealu. Právě zde byla také slavnostně představena kombinace Becherovky a toniku, dnes nejznámějšího českého koktejlu Beton.
V roce 1967 se Becherovka Original expedovala do 13 zemí. Dnes putuje likér z karlovarské továrny do celého světa, společnost Jan Becher – Pernod Ricard ho distribuuje do více než 40 zemí. Mezi nejsilnější exportní trhy patří Německo, Slovensko, Ukrajina a Rusko. Becherovka se ale vyváží i do vzdálenějších zemí jako například do Japonska, Brazílie či Austrálie. Becherovku Original najdete také na koktejlovém lístku nejlepšího baru na světě, londýnského Artesian baru.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.