25. 11. 2011 - UHERSKÝ BROD - Teprve v červenci tohoto roku uvedl uherskobrodský pivovar na trh nové sudové pivo PERUN. Nyní jej začal stáčet také do lahví, a tak desítka PERUN zamíří také do regálů supermarketů.
Výčepní pivo PERUN vaří uherskobrodští sládci na výslednou stupňovitost 10,2 %, obsah alkoholu činí 4,3 % obj. Při jeho výrobě používají metodu tzv. studeného chmelení, kdy kromě standardního trojitého chmelení na varně přidávají ještě speciální čtvrtou a pátou dávku hlávkového chmele odrůdy Žatecký poloraný červeňák v pozdější fázi výroby za studena. „Pivo tím získává výraznější, přesto stále lahodnou hořkost a jemné chmelové aroma,“ uvádí Lukančo Trifončovski, sládek Pivovaru Janáček.
Pivo PERUN dnes čepuje více než 250 hospod. Převážná většina z nich se nachází kolem komína, tedy na Uherskobrodsku a v jeho okolí, řada z nich je ale situována i na Zlínsku, Brněnsku na Hané nebo v Praze. Nyní si jej tedy budou moci konzumenti zakoupit také v půllitrových lahvích v obchodech. Prodávat jej budou prodejny v regionu – například Jednota, Albert, uherskobrodská Billa nebo Terno.
Pivovarští přitom s tak rychlým rozšířením výroby piva PERUN nepočítali. „Původně jsme chtěli nabídnout vedle desítky Prima ještě jeden chuťově výraznější výrobek s názvem Perun. Skutečnost, že Perun vlastně ihned v oblibě předčil pivo Prima, nás příjemně překvapila a donutila hlouběji se zamyslet nad naším výrobkovým portfoliem,“ uvedl Tibor Nechala, obchodní ředitel pivovaru v Uherském Brodě. Výsledkem je, že PERUN zcela nahradí pivo Prima, jehož poslední várka byla stočena počátkem listopadu.
Nová etiketa piva PERUN klade velký důraz na místo původu, tedy Uherský Brod. Tento nápis je proveden na etiketě dominantně na červeném pozadí, doplněný datem založení pivovaru a podpořený tradičními atributy pivovarnictví – ječmenem a chmelovými hlávkami. Styl nápisu Uherský Brod vychází z typografie a výtvarného jazyka období založení pivovaru. V horní části je umístěn jednoocasý lev, vycházející z městského znaku, doplněný o sklenici piva, která vyvažuje heraldičnost atributem chuti pivního moku. Na tvorbě etikety pivovar spolupracoval s jednou z nejuznávanějších a pravidelně oceňovaných českých agentur v oblasti obalového designu – Fiala & Šebek.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.