26. 2. 2016 – PLZEŇ - Přes 882 tisíc návštěvníků osobně zavítalo na některou z návštěvnických tras či programů, které pro ně připravil Plzeňský Prazdroj ve svých pivovarech. Návštěvníky to nejvíce táhlo do Plzně, kam se v roce 2015 podívalo rekordních 750 tisíc turistů. Turistickou trasu a speciální návštěvnické programy pivovaru ve Velkých Popovicích, kde se vaří oblíbený Kozel, ocenilo 88 tisíc lidí a do Nošovic se vydalo na prohlídku pivovaru či některou z akcí pro veřejnost téměř 44 tisíc zájemců.
V roce Plzně jako evropské kulturní metropole, zaznamenaly plzeňské turistické trasy Plzeňského Prazdroje, tedy pivovary Prazdroj a Gambrinus, Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí, v průměru 26% nárůst návštěvníků oproti roku 2014. Za rekordní návštěvností stojí jistě i bohatý doprovodný program a tradiční akce pořádané pivovarem. Největší nárůst v návštěvnosti zaznamenalo Plzeňské historické podzemí, kam se v některých měsících podívalo až o 64 % lidí více než v předchozím roce.
Návštěvníci si mohli prohlédnout mnoho novinek, které Prazdroj připravil na samotné trase Pilsner Urquell i v návštěvnickém centru, které dostalo novou tvář. Pro větší komfort si nyní návštěvníci mohou koupit vstupenky online a dopravovat se po pivovaru novým ekologickým autobusem. Velkým úspěchem je udržení prestižního ocenění Certficate of Excellent, které uděluje prestižní nezávislý cestovatelský portál TripAdvisor 10ti% nejlépe hodnoceným turistickým cílům na celém světě. Plzeňský Prazdroj obdržel toto ocenění již potřetí v řadě. Nejvíce návštěvníků, kteří se vydali do Plzně, bylo tradičně z České republiky, podíl českých turistů zůstává meziročně na stejné úrovni. „Největší nárůst zahraničních turistů jsme zaznamenali u návštěvníků z Německa,“ upřesnila Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje.
Vrcholem sezony byly jako tradičně letní měsíce, nabité bohatým programem. Série večerních koncertů Léto v Prazdroji zaujala více než 40 tisíc návštěvníků a mnoho dalších si nenechalo ujít farmářské trhy, koncerty festivalu Smetanovské dny nebo festival jazzových bigbandů. Tradiční Pilsner Fest, říjnové oslavy zrození první várky piva Pilsner Urquell, si užilo až 50 tisíc lidí.
Přes 88 tisíc návštěvníků v roce 2015 zavítalo také do Velkopopovického pivovaru, kde měli jedinečnou příležitost prohlédnout si pětitunového „trojského“ kozla. Dřevěný kozel, vysoký 7,1 a dlouhý 7,4 metru, po své pouti po exportních zemích Velkopopovického kozla zamířil do Popovic a celé léto byl dominantou pivovaru. Zážitky nabídly i tradiční akce pivovaru (např. Den Kozla či Ladovské vepřové hody) a jeho prohlídkové trasy. „Národnostní složení návštěvníků pivovaru se příliš nelišilo oproti loňskému roku, jen v první třetině roku 2015 mírně ubylo ruské klientely,“ řekla Jindřiška Eliášková. O 9 tisíc lidí více než v roce 2014 se vydalo navštívit pivovar Radegast v severomoravských Nošovicích. Celkem 44 tisíc návštěvníků přilákala do Nošovic bohatá nabídka programů, prohlídek, akcí a aktivit pivovaru Radegast. Příležitost 45. výročí uvaření první várky správně hořkého piva Radegast pro pořádné chlapy vybízela k oslavám a inspirovala k pohledům do minulosti skrze unikátní výstavu o pohostinství, pivovarnictví i běžném životě v moravskoslezském regionu před 45 lety.
Zdroj text: Judita Urbánková
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.