Štamgast & Gurmán

TRADIČNÍ GASTRONOMICKÝ VELETRH PŘINESE MNOHO NOVINEK

TRADIČNÍ GASTRONOMICKÝ VELETRH PŘINESE MNOHO NOVINEK

16. 3. 2016 – PRAHA - Už 19. ročník mezinárodního gastronomického veletrhu GastroFair – Víno&Delikatesy (26. – 28. 4. 2016) v Praze se blíží a přináší také mnoho novinek. Slavnostně ho zahájí ministr zemědělství Marian Jurečka, který rovněž pozve účastníky zahájení, hejtmany a starosty na „opékání kvalitních českých špekáčků a klobás“ v areálu výstaviště.

Zóna pro veřejnost nebo obchod

Největší letošní novinkou veletrhu je zavedení Zóny B2B (business to business), kde budou mít příležitost se sejít vystavovatelé přímo s majiteli hotelů, restaurací, cateringů, pizzerií, obchodníků z řetězců, z maloobchodů, ze zásobovacích firem i se zástupci vinoték. Navíc je možnost se účastnit veletrhu jen jeden den a nezatížit tak své výdaje o ubytování, stavbu stánků apod. To je systém opravdu nový, a měl by pomoci všem vystavovatelům. Jsou totiž takoví vystavovatelé, kteří by své produkty rádi prezentovali veřejnosti a mají zájem je také prodávat. Pak jsou ale zase vystavovatelé, kteří mají zájem pouze o kontakt s potencionálními obchodními partnery a nikoliv o prezentaci svých produktů veřejnosti. Proto je jedna zóna určená pro veřejnost s možností přímého prodeje výrobků a druhá, kontraktační zóna je určena pouze pro obchod tzv. B2B.

Ochutnávky vína za žetony

V prostorách pro veřejnost je další novinkou vytvoření zóny placených ochutnávek umožňující nákup vína za žetony, což odstraní problémy s lidmi, kteří se přicházejí na veletrh pouze zdarma napít. Mnozí tak využívali laskavost vystavovatelů, kteří jim nalévali zadarmo. Tímto opatřením pomáhají organizátoři vystavovatelům, aby umožnili zájemcům ochutnávku jejich vín a přitom neutrpěli finanční ztrátu.

Proč Gastrofair?

Zavedený název veletrhu Víno&Delikatesy rozšiřuje o název GastroFair. Od samého počátku byl veletrh určen pro gastronomii. Nejprve se jmenoval Víno&Destiláty, ale pak se začali přihlašovat hlavně dovozci delikates a když už jich bylo opravdu hodně, tak to přimělo organizátory změnit název na Víno&Delikatesy. Ale stále více se hlásili potravináři, výrobci nealka, kávy a také piva. K nim se připojili i výrobci gastro technologií, a tak museli organizátoři název Víno&Delikatesy rozšířili o název GastroFair.

02572-gastro_fair_praha_plakat.jpg

Kvalitní piva z minipivovarů

Návštěvníci se mohou těšit na ochutnavku pestré škály piv z minipivovarů. Veletrh totiž už dlouho zažívá zájem o kvalitní piva a již řadu let se na něm účastní špičkové menší pivovary (jako např. Ferdinand, Žatec, Chotěboř, a mnoho dalších). Je zajímavé, jak mnoho z účastněných pivovarů získalo značku špičkové kvality, Top Delikatesu.

Tématické dny

Věnování pozornosti jednotlivých dnů určitým objektům či určitým okruhům spolupráce je u veletrhu již tradiční. A tak nás nepřekvapí, že druhý den je věnován čokoládám společnosti Fikar a třetí den maďarským vínům a delikatesám. Zajímavý je ale den první, věnovaný nápojům a potravinám z Visegrádu. Jde o první náznak spolupráce mezi našimi spřátelenými zeměmi na tomto poli.

Zdroj text a foto: www.vinoadelikatesy.cz

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz