31. 5. 2016 - Společnost GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries chce v letošním roce investovat přes jeden milion korun do výrobního závodu v Prostějově. Nejde jenom o požárně bezpečnostní zařízení, ale významná částka směřuje na projektovou studii a projekty produktivit ke zvyšování efektivity a snižování pracnosti na výrobních linkách.
Plánovaná je rovněž úprava hlavního přívodu vody a úpravy se dotknou i technologií a vybavení zázemí závodu. Právě tady vznikají výrobky, o než je zájem nejenom na domácím trhu, ale i v řadě míst světa.
Momentálně vyváží společnost GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries přibližně 10 procent své produkce do více než 20 zemí. Nejvíce exportovaným produktem je Absinth. „Tak jako v předešlém období je pro nás klíčovým trhem i nadále Slovensko. Nejvíce se nyní zaměřujeme na země s velkým potenciálem jako jsou Německo, Polsko či Anglie a USA. Nově rovněž míříme do Číny a na Ukrajinu,“ sděluje ředitel společnosti Pavel Kadlec.
Obr. ředitel společnosti Pavel Kadlec
A jak si celkově vede Vaše společnost, jak jste byli spokojeni s výsledky uplynulého roku a jak se vůbec vyvíjí hospodaření firmy v prvních letošních měsících?
„V současné době není ještě dokončen audit a nemáme k dispozici všechna čísla. Ovšem již nyní víme, že tržby v roce 2015 byly 569 milionů korun a odvedená spotřební daň do státního rozpočtu činila 791 milionů. Na DPH společnost odvedla 180 milionů Kč. S jistotou lze říci, že naprostá většina cílů tak byla v roce 2015 splněna. K loňskému úspěchu přispěla řada věcí. Přišli jsme na trh s několika novinkami, některé stávající produkty jsme se zase pokusili zákazníkům ještě více zatraktivnit. Důležité bylo, že se obchodnímu oddělení podařilo ještě více rozšířit distribuci našich výrobků. Nemalou měrou k výsledkům společnosti přispívá také zvyšování produktivity práce díky výkonné stáčecí lince pořízené s podporou programu Operačního programu Podnikání a Inovace. Dalším pozitivním rozhodnutím a krokem společnosti v průběhu roku 2015 bylo rozšíření distribuce zahraničních značek. Pro rok 2016 plánujeme obdobné kroky. Stávajícím cílem je zvyšovat známost našich značek mezi konzumenty,“ dodává Pavel Kadlec.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.