Štamgast & Gurmán

Oblíbená značka whisky se vrací na evropský trh

Oblíbená značka whisky se vrací na evropský trh

15. 12. 2016 - Johnnie Walker vyrábí skotskou whisky bezmála 200 let. Její příběh v sobě od počátku nese prvky odvahy, vytrvalosti a invenčnosti. Tyto tři vlastnosti se staly jejím krédem a odrážejí se i v novinkách, které uvádí na trh. Ať už jde o limitované edice nebo zajímavé řady whisky, například blended malt se zelenou etiketou.

Informace, že se na evropský trh po několika letech vrací Johnnie Walker Green Label, vyvolala u příznivců této whisky vlnu nadšení. V rámci portfolia nejprodávanější značky skotské je unikátní už jen tím, že jde o blended malt whisky, tedy směs výhradně jednosladových whisky bez přidání té obilné. Johnnie Walker Green Label má nový design láhve i boxu, její chuťový profil ale zůstal nezměněn. Vzniká smícháním nejméně patnáctiletých single malt whisky ze čtyř základních skotských oblastí. Její tělo tvoří Talisker, který blendu dává sílu a charakter. Caol Ila přispívá k jeho intenzitě a nádavkem přidává pro whisky Johnnie Walker signaturní stopy kouře. Cragganmore blendu dodává sladové tóny a Linkwood jemný, ale vytrvalý závěr. Chuti výsledné whisky dominuje sladkost vanilky a ovoce doplněná o tóny hořké čokolády a jemnou pepřovou štiplavost. Johnnie Walker Green Label se běžně pije na ledu i s kapkou vody, ideální je však samotný, pouze se sklenkou vody při ruce.

Whisky se zlatou etiketou poprvé v historii značky vytvořil v roce 1920 u příležitosti stého výročí společnosti Alexander Walker II. Novodobá verze Johnnie Walker Gold Label Reserve, jež měla premiéru v roce 2012, je dílem mastera blendera Jima Beveridge. Je velmi jemná, sladké ovocné tóny se v ní doplňují s náznakem medu či vanilky, ale také s tóny opáleného dubového dřeva v závěru. Jde o blend bezmála dvou desítek whisky, single malts jako Clynelish, Cardhu, Blair Athol nebo třeba Caol Ila v něm doplňuje obilná whisky Cameron Brig. Johnnie Walker Gold Label Reserve se dobře vyjímá ve sklence na šampaňské, podávaná na drceném ledu a s plátkem pomeranče. Stejně tak se ovšem hodí pro přípravu koktejlů. Nejen sběratelé vždy na konci roku vyhlížejí limitovanou edici Gold Label. Ta letošní je opět celá „oblečená“ do zlaté barvy, která má poukázat na jedinečnost edice, stvořené pro zvláštní příležitosti.

 

03092-4007.jpg

Průkopníkem v segmentu luxusních blended whisky je Johnnie Walker Blue Label. Výjimečné postavení má i v rámci portfolia značky – názvem i designem láhve sice jako by náležela k základní řadě této skotské, ve skutečnosti už ale patří do superprémiové řady John Walker & Sons. I proto má na láhvi logo složené ze tří písmen: JWS. Každá navíc ještě nese pečeť a své unikátní číslo. Podstatnější je ale samozřejmě to, co se nachází uvnitř. Blend Johnnie Walker Blue Label obsahuje až 60 let staré whisky. Patří k nim sladové Clynelish, Cardhu, Caol Ila, Cameron Brig nebo třeba Benrinnes a obilná Port Dundas, která ve směsi zároveň reprezentuje whisky z již zaniklých palíren. Blue Label má plnou, ale jemnou chuť a výrazné rašelinné aroma. „Je to jediná míchaná skotská whisky, kterou jsem kdy ochutnal, jež ve dvou doušcích nabízí chutě celého Skotska – květnatost Nížiny, ovocnou sladkost Speyside, kořenitou palčivost Vysočiny a nezaměnitelnou kouřovost regionu Islay,“ říká ambasador whisky Johnnie Walker Jan Kuchař. Trendem posledních let jsou i v případě modrého Walkera různé limitované edice, v nichž se skrývá investiční potenciál. Vyplatí se proto sledovat, co je právě na trhu k dispozici.

Text a foto: Česká barmanská asociace

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz