Štamgast & Gurmán

Češi by chtěli letos o Vánocích více domácí pohody a klidu

Češi by chtěli letos o Vánocích více domácí pohody a klidu

21.12.2016 - Dodržování vánočních tradic jsou pro většinu Čechů momenty, které mají rádi. Pro více než tři čtvrtiny z nich jsou však poslední dobou Vánoce a jejich příprava spíše obdobím stresu a shonu, ukazuje nový průzkum, který si od agentury ppm factum nechal zpracovat plzeňský pivovar.

Téměř tři čtvrtiny Čechů má Vánoce a přípravu na ně spojené hlavně s domácí pohodou. Zároveň se však v rámci průzkumu přes 77 % respondentů přiznalo k tomu, že poslední dobou jsou pro ně Vánoce a jejich příprava spíše obdobím stresu a shonu než obdobím pohody. Podle výsledků to tak dokonce vnímají o něco více muži.

Více než tři pětiny dotázaných by si přály, aby letos byly jejich Vánoce klidnější a pohodovější. Touhu po pokojných Vánocích vyjádřily o něco častěji ženy, nejvíce ty ve věku 55 – 65 let a pak ve věku 35 – 44 let. Mezi muži chtějí mít více klidu hlavně ti od 45 do 54 let.

 

Největším strašákem zimních svátků je shánění dárků

67 % členů českých domácností má pocit, že Vánoce jsou stále více o shánění dárků a o penězích. Každý pátý muž a téměř i každá pátá žena se upřímně přiznávají k tomu, že obvykle část dárků kupují ve spěchu, už jen proto, aby měli obdarovanému co nadělit pod stromeček. V tomto případě už pak moc neřeší, zda se bude dárek příjemci opravdu líbit a udělá mu skutečnou radost.

03104-ilustracni_foto_1.jpg

 

V Česku se vánoční tradice dodržují

To, co mají Češi na Vánocích nejraději, jsou vánoční tradice. S tím souhlasí 73,4 % tuzemských mužů i 83,3 % žen. Více než polovina z nich dodržuje stále stejné vánoční tradice a zvyky, které dodržovali se svou rodinou a blízkými v dětství, to platí pro lidi v každém věku.

Na tradice si potrpí i v plzeňském pivovaru a ve své vánoční kampani Ty pravé Vánoce vybízejí k tomu, aby si lidé uvědomili, co konkrétně pro ně Vánoce znamenají a co na nich mají nejraději. „Pilsner Urquell se s Vánoci již tradičně spojuje, a proto nás zajímalo, jak je dnes lidé vnímají a prožívají. Z průzkumu vyplynulo, že i když jsou vánoční svátky pro Čechy stresující, nakonec většina z nich stráví Štědrý den se svými nejbližšími v tradičním duchu. Pro každou rodinu sice tenhle pojem znamená něco trošku odlišného, ale nejdůležitější je, že tu svou podstatu Vánoc si uvědomí a uchovají ji. To připomíná i naše nová vánoční reklama,“ říká k ideji vánoční kampaně Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell.

Text a foto: Monika Hořínková, PP

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz