14. 2. 2012 - PRAHA - Česká federace Potravinových bank, o.s., ročně rozdělí humanitárním a charitativním organizacím na 300 tun potravin, které jí věnují partnerské obchodní společnosti. Jednou z nich je i velkoobchodní řetězec MAKRO/METRO Cash & Carry, jehož podíl na celkovém objemu darovaných potravin tvoří 15 až 20 %.
V uplynulých dvou letech řetězec věnoval Potravinové bance zboží za téměř 2 miliony korun, na Slovensku pak za 305 tisíc eur.
Svět se již delší dobu potýká s ekonomickou krizí, která citelně zasahuje do života sociálně slabších vrstev. Pomocnou ruku jim nabízí Potravinová banka prostřednictvím stovky charitativních
a sociálních organizací nejen z neziskového sektoru, ale i státního, respektive městského a krajského sektoru. Jedním z partnerů Potravinové banky je od roku 2009 i společnost MAKRO (slovenské METRO od roku 2010), která pravidelně zásobuje její regionální pobočky potravinami s krátkou dobou spotřeby, zejména pekárenskými výrobky, mléčnými a masnými výrobky, saláty, strouhankou, cukrovinkami atp. „Jsme velkoobchodní řetězec, jehož obrat tvoří z 90 % prodej potravin. Spolupráce s Potravinovou bankou je pro nás logickou volbou a zároveň pilířem naší strategie pro oblast společenské zodpovědnosti. Potraviny s krátkou dobou spotřeby patří primárně lidem v nouzi, nikoliv do kafilerie či odpadu,“ říká Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace, a dodává: „Potravinová banka je pro nás spolehlivým partnerem pro distribuci potravinových přebytků při zachování standardů kvality. Tuto formu spolupráce můžeme vřele doporučit.“
Podle vyjádření Fabrice-Martina Plichty, ředitele České federace Potravinových bank, o.s., je spolupráce se společností MAKRO na vynikající úrovni. „Dostáváme kvalitní potraviny, které jsou našimi charitativními organizacemi velmi žádané,“ říká Fabrice-Martin Plichta a doplňuje: „I díky výraznému přispění společnosti MAKRO tak můžeme vyhovět stále rostoucímu počtu žádostí
o pomoc.“
Potravinová banka působí v České republice zatím v Praze, Ostravě a Litoměřicích, na Slovensku pak v Košicích a Nitře. Sdružení plánuje vybudovat nové pobočky také na jižní Moravě
a v Prešově. „K tomu potřebujeme pochopení místní samosprávy a zájem firem pomáhat, tak jako MAKRO,“ konstatuje Fabrice-Martin Plichta.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.