10. 04. 2017 - K 31. 03. se uzavřela transakce, v rámci které společnost Asahi koupila bývalé podniky SABMiller v Evropě. Konkrétně se jedná o podniky a značky v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku a dále související aktiva.
Souhlas Evropské komise se sloučením společností SABMiller a AB InBev byl podmíněn závazkem AB InBev odprodat výše uvedené podniky a tento měsíc bylo oznámeno, že Evropská komise schválila jejich prodej společnosti Asahi. Organizace těchto podniků nyní ponese název Asahi Breweries Europe Ltd a bude přímo podřízena společnosti Asahi Group Holdings Ltd v Tokiu. Regionální centrála nové organizace bude v Praze, České republice.
Zástupce společnosti Asahi Group Holdings Ltd, Ryoichi Kitagawa, k tomu uvedl: „Posledních 24 měsíců bylo pro naši společnost obdobím transformace. V říjnu 2016 společnost Asahi dokončila akvizici bývalých podniků SABMiller v Itálii, Nizozemí a ve Velké Británii, které zahrnují především značky Peroni, Grolsch a Meantime, a nyní jsme k našemu portfoliu přidali i podniky SABMiller ve střední Evropě. Společnost Asahi nyní může s hrdostí prohlásit, že se touto transakcí spojila s pivovarnickou organizací světové úrovně, která vyrábí přední značky jako Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus a Šariš a samozřejmě první zlatý ležák na světě – Pilsner Urquell.”
Paolo Lanzarotti, generální ředitel Asahi Breweries Europe Ltd, uvedl: „K tomuto okamžiku vedla dlouhá cesta, ale jsme velice rádi, že náš byznys budeme dále rozvíjet ve společnosti Asahi, a velmi se na to těšíme. V obou našich byznysech máme portfolio s vynikajícími značkami a máme skvělé zaměstnance, kteří naše piva dělají s láskou. S Asahi máme společnou také víru v historický odkaz a kvalitu našich pivních značek a současně klademe velký důraz na to, abychom dodávali hodnotu našim zákazníkům, spotřebitelům a akcionářům.”
Generální ředitel pro ČR a Slovensko, Tom Verhaegen, k tomu uvedl: „Pro Plzeňský Prazdroj jde o velmi pozitivní okamžik. Věříme, že budeme společně pokračovat v úspěších jak na domácím trhu, tak i v exportu. Plzeňský Prazdroj a Asahi spojuje nejen hluboká úcta k tradici, ale i ohromná vášeň pro inovace. Budeme tak jistě i nadále rozvíjet tradiční českou pivní kulturu a podporovat zájem o čepovaná piva i reagovat včas na změny v chování spotřebitelů a nabízet jim inovace našich produktů.“
Zdroj: Jitka Němečková, tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.