30. 06. 2017 - Přichází doba letních dovolených a slunečných víkendů a s nimi i chvíle, kdy člověk hledá rychlé a účinné osvěžení.
Ve výbavě na dovolenou tak stále častěji nechybí pivní mixy- ochucená piva s nízkým či nulovým obsahem alkoholu.
Věděli jste, jak Češi nejčastěji tráví dovolenou? Téměř polovina z nich si v loňském roce užívala léto na tuzemské dovolené, a jak ukazují letošní průzkumy, zhruba stejné procento si některou z destinací v České republice zvolí i letos. Pro ty, kteří vycestují do zahraničí pak (s výjimkou Slovenska) hraje prim pobyt u moře v Chorvatsku. V loňském roce tam - převážně vlastním autem - vyrazilo na 800 tisíc Čechů.
Už dávno ale neplatí, že by Češi byli jen „paštikáři”, kteří by si na dovolenou k Máchovu jezeru nebo na Makarskou vozili štangle vlastního salámu a trvanlivé pečivo. Průměrně jsme loni za dovolenou utratili téměř 15 tisíc korun. Co ale platí pořád - a týká se to jak tuzemských dovolených, tak zahraničních pobytů, kam lidé cestují autem nebo autobusem - je zásobení se vlastním pivem. Češi jsou totiž na svá piva zvyklí a na zahraniční značky pohlížejí přinejmenším s mírnou nedůvěrou.
To samé platí i o oblíbených beermixech - tedy pivech s nízkým (nebo žádným) obsahem alkoholu a ovocnou příchutí. Právě beermixy se totiž skvěle hodí pro letní osvěžení a nechybí proto v zavazadlech nebo kufrech aut řady Čechů mířících za dovolenou.
Značka Cool, která patří mezi průkopníky této kategorie, se u nás začala prodávat před šesti lety. V letošní sezoně pak COOL zareagoval na rostoucí oblibu nealkoholických variant a přichází na trh nejen s novým letním designem praktických plechovek, ale také s novými osvěžujícími příchutěmi. Tou první je COOL nealko Lemon, tou druhou pak nealko Bezový květ a Lemongrass.
Zdroj: Mgr. Beáta Kašparová, Dark Side a. s.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.