23. 10. 2017 - V polovině října odstartovala novinka ve světě prémiových destilátů - projekt DramRoom, jehož cílem je přinést Čechům nové chuťové zážitky pomocí pravidelně sestavovaných sad s degustačními vzorky whisky a dalších prémiových alkoholů.
Společně s chystaným webem dramroom.com chce získat pravidelné zákazníky, ať už z řad zkušených whiskařů, nebo laiků, kteří se ke kvalitnímu alkoholu chtějí teprve dopracovat.
“V každém degustačním balíčku je pět 0,04l vzorků prémiového alkoholu, který vybíráme dle aktuálního zaměření, teď například nejtypičtější skotské whisky nebo třeba whisky, které zrají po portském,“ říká Petr Chotěbor, spoluzakladatel projektu, který se degustaci whisky věnuje dlouhodobě. “Díky těmto sadám je prémiový alkohol dostupnější, člověk může ochutnat top kvalitu, aniž by si musel kupovat celou lahev. Postupně tak zjistí, co mu chutná nejvíce, jaké parametry whisky ho nejvíce oslovují. K tomu slouží i degustační notýsky a popisné kartičky, které s každou sadou zákazník dostane,” dodává Chotěbor, který se dvěma dalšími společníky připravuje každý degustační set.
Sady s pěti vzorky začínají už na cca 1000 korunách a nabízí základní modely i limitované edice whisky, rumu, ginu a dalších. “Boříme mýty o tom, že kvalitní whisky, rum a další prémiové destiláty, jsou jen pro bohaté”, dodává Chotěbor s tím, že DramRoom není jen o whisky. Forma degustačních setů je podle nej nejlepší cestou, jak se naučit porovnávat, rozpoznat a hlavně ocenit kvalitu prémiového pití. “Ukazujeme lidem, že potěšení z dobré sklenky může pramenit i z její chuti a příběhu, nejen z efektu alkoholu.”
Projekt, který aktuálně nachází podporu i u široké veřejnosti na hithitu, vznikl již v červenci minulého roku. Doposud se však řešily hlavně administratviní záležitosti. “Naše vlastní lahvičky o obsahu 0.04l plníme sami z velkých lahví, což vyžaduje nejen vhodnou technologii a samozřějmě mnohá povolení, ať už právní, technologická nebo hygienická,” komentuje náročné požadavky na provoz Chotěbor, kterému se je spolu s dalšími společníky podařilo jako jedinému v Česku splnit.
Testovací sady se budou prodávat na eshopu DramRoomu hned po skončení hithit kampaně, v budoucnu budou mít zákazníci možnost předplatit si pravidelné zasílání nových sad každý měsíc.
Zdroj: Petr Chotěbor, www.dramroom.com
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.