11. 12. 2018 - Oslavy konce starého roku a začátku toho nového patří k vrcholnému období barového provozu. Čím dál více lidí se totiž rozhodne tento večer strávit v baru.
A to je nejen dobrá zpráva, ale především obrovská příležitost, jak zvýšit tržbu. Bývá to však pěkný frmol -na place, i za barem. Inspirujte se proto základními pravidly, která vám pomohou z vašeho Silvestra udělat pro zákazníky nezapomenutelný zážitek a vy si jej přitom užijete také.
„Tento večer má pro každý bar obrovský potenciál. Stačí se na něj jen dobře připravit,“ říká Alexander Suja, Group Brand Manager společnosti Stock Plzeň-Božkov, která na náš trh dodává a distribuuje téměř 70 značek alkoholu.
Co přesně to znamená a nač vše při jeho přípravě myslet? Stačí se držet jen několika pravidly.
První pravidlo –připravte pro zákazníky něco, co běžně v provozu nezažij
íVrámci silvestrovského večera se lidé rádi baví a jsou ochotni vyzkoušet cokoli. Můžete tak sáhnout do fantazie a připravit pro ně něco netradičního, třeba tematickou párty. Je libo tropický Silvestr plný rumových koktejlů, nebo Woodstock style večer, či večer protknutý chutí zázvoru? Záleží jen vás, jaké téma svým zákazníkům nabídnete.
Druhá zásada – dejte si záležet nejen na výběru hudby, ale také DJovi
Na otázku nedávného průzkumu: „Bez čeho si nedokážete představit svůj život,“ odpovědělo celých 40 % oslovených: „Bez hudby.“ Pro lidi je hned po internetu a mobilu třetí nejdůležitější součástí života. A na to byste neměli zapomenout. Hudba je něco, co dokáže atmosféru v baru vytvořit, udělat ji pohodovou, klidnou nebo energickou. Proto pečlivě přemýšlejte, jaký styl zvolíte. Pokud je párty tematická, styl hudby se dá tématu přizpůsobit. Pokud tematická není, je dobré zvolit muziku, která aktuálně láme přední příčky hitparád. Pak už jen myslete na to, kterého DJ vyberete. I jeho osobnost a charisma dodává akci určitý „drajv“.
Třetí zásada – připravte jednoduché občerstvení
Co se týká občerstvení, zde si dejte záležet na menu, které by mělo být rychlé na přípravu, nicméně u jeho tvorby myslete i na zákazníky. Na Silvestra se chtějí bavit, potkávat se s přáteli, a tak nečekejte, že budou v klidu sedět. Připravte drobné jednohubky, něco, co se dá takzvaně uzobávat nejen v sedě, ale také ve stoje.
Čtvrtá zásada –zvolte správný welcome drink
Mnoho barů připravuje welcome drinky především v podobě šumivého vína. Přitom právě pr vní drink většinou rozhoduje o tom, co bude zákazník po celý večer dále pít. „Buďte originálnější a připravte pro zákazníky 2 až 3 jednoduché míchané drinky, které mají dobrou profitabilitu. Jeden může být sladší pro dámy, druhý chuťově ostřejší, což ocení pánové a třetí neutrální. Ideální jsou osvědčené kombinace jako například whisky se zázvorem nebo gin s tonikem,“ říká Martin Vogeltanz, jeden z našich nejlepších barmanů a dvorní barman společnosti Stock Plzeň-Božkov. Pak už budete mít předurčeno, co po celý večer budou zákazníci pít, a to můžete promítnout do večerního nápojového menu.
Pátá a nejdůležitější zásada –zajistěte rychlé obsloužení zákazníka na baru
Co je však pro zákazníky nejdůležitější? Svižný servis. „Zákazníci se chtějí bavit, nikoli stát fronty na drink,“ dodává Martin Vogeltanz. „Rada je přitom poměrně jednoduchá. Přizpůsobte tomu vaše menu. Vsaďte na drinky, které jsou oblíbené u vašich zákazníků, drinky, jež lze pít při pokojové teplotě, či na ledu. Tipem může být i předpřipravení nejoblíbenějších drinků do větších nádob. Urychlí vám to servis a budete mít tak více času na vaše hosty. Z míchaných koktejlů pak dejte přednost těm jednoduchým na přípravu. Kvalitní alkohol totiž nepotřebuje v shakeru bůhvíjak složitou společnost,“dodává.
Zdroj: Sylvie Micková, PR.Konektor
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.