24. 06. 2019 - ČERSKÁ REPUBLIKA - Češi každoročně vypijí 20 milionů lahví sektu. Hlavním kritériem při nákupu šumivých vín je pro tuzemské spotřebitele chuť, dále následuje značka a cena.
Až 72 % z nich dává přednost sektům s vyšším zbytkovým cukrem, nejčastěji v kategorii „demi-sec“, tedy „polosuché“. V chuťovém testu navíc Češi prokázali, že jsou schopni velmi dobře rozpoznat i mírné chuťové odchylky do 10 gramů cukru v nápoji. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Vinařské unie ČR, který se zaměřil na chuťové preference Čechů v oblasti sektů.
Naprostá většina dotázaných (86 %) z těch, kteří upřednostňují sladší šumivá vína, uvedli jako nejoblíbenější polosuchou kategorii „demi-sec“. Příznivci sušších sektů si pak vybírají zejména z kategorie „brut“ (74 %). „Přestože jsou na našem trhu k dostání všechny kategorie sektů, dlouhodobě nejoblíbenější je „demi-sec“. Mírný nárůst v kategorii „brut“ evidujeme až v posledních letech. Přispívá k tomu nejen trend ze západních zemí, ale pravděpodobně také důraz na zdravější životní styl a preference sušších vín a sektů,“ komentuje aktuální situaci Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR.
Z průzkumu dále vyplynulo, že „demi-sec“ je také vůbec nejznámější kategorií sektu mezi českými spotřebiteli, vzpomnělo si na ni 80 % dotázaných. Dále následuje „brut“, který zná více než polovina respondentů (56 %), naopak nejméně známou kategorií je „doux“ (12 %), kategorie s nejvyšším obsahem zbytkového cukru.
Při dotazu na preferovanou značku, která je při nákupu sektu rozhodující pro téměř 60 % lidí, jasně zvítězil tradiční Bohemia Sekt. Jedničku na tuzemském trhu si nejčastěji koupí 86 % lidí.
Zdroj: Michaela Vrbová
Ilustrační foto: Pixabay
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.