Štamgast & Gurmán
Toto je inzerce. Proč ji ještě u nás nemáte také? Více ZDE

Co bude po epidemii? Východní Morava se připravuje na postupné uvolňování krizového stavu

Co bude po epidemii? Východní Morava se připravuje na postupné uvolňování krizového stavu

15. 04. 2020 - VÝCHODNÍ MORAVA - Opatření, která jsou součástí opatření vlády vyhlášených v souvislosti s epidemií koronaviru, zasáhla bezesporu nejvíce segment cestovního ruchu.

Ten de facto přestal ze dne na den existovat, když se zastavil provoz v restauracích, v hromadných ubytovacích zařízeních, lázních, wellness centrech, uzavřena jsou turistická informační centra, muzea, galerie, hrady, zámky, zoo a další turistické cíle. K tomu je nutno přidat zákaz pořádání akcí. To vše má přímý dopad na široký okruh aktérů cestovního ruchu a jejich zaměstnanců.

Z průběhu krizového stavu a prohlášení představitelů vlády se dá usuzovat, že letošní turistická sezona bude mnohem kratší než obvykle, navíc se bude odehrávat zejména na „domácím hřišti“, tj. dovolené budou obyvatelé ČR trávit v tuzemsku.

„Této skutečnosti jsme přizpůsobili naše marketingové aktivity, které máme připraveny na dobu, kdy bude zřejmé, že část opatření bude rozvolněna. Převážnou část marketingu budeme věnovat podpoře domácího cestovnímu ruchu, a to jak v našem kraji, tak v rámci celé České republiky. Ve velmi omezené míře pracujeme na podpoře blízkých trhů, u nichž je předpoklad možnosti a zájmu o cesty na Východní Moravu (Slovensko, Polsko, Rakousko). U ostatních zahraničních trhů sice nechceme „vyklidit“ pozice, ale v aktuální situaci do nich nebudeme investovat“, říká Petra Psotková, ředitelka Centrály Cestovního ruchu Východní Moravy.

Ve struktuře hostů, kteří navštěvují turistických region Východní Morava, převažují tuzemci - ti představují 85% návštěvníků. Proto je pro region nezbytné si tyto návštěvníky udržet a rovněž podpořit sounáležitost s regionem u občanů našeho kraje.

„Počítáme s tím, že lidé budou preferovat cestování po ČR a budou hledat spíše kratší pobyty. Souvisí to mj. s tím, že tzv. „velké“ dovolené, které si mnozí zakoupili, budou přesunuty zřejmě do příštího roku, navíc díky výpadkům v příjmech budou lidé hledat levnější varianty pobytu. Připravili jsme pestrou nabídku témat, v nichž akcentujeme aktivní pobyt v přírodě, a to jak cykloturistiku, pěší turistiku či plavby na Baťově kanálu. Chceme přilákat hosty do čistého prostředí na Valašsko či do biosférické rezervace Bílé Karpaty. Pochopitelně k tomu přidáváme příběhy významných osobností, jakým byli bratři Baťové, J. A. Komenský, odkazujeme na tradice, ukazujeme bohatství a atraktivitu hradů, zámků, muzeí. Den před vyhlášením krizového stavu jsme z tiskárny přivezli přehledné mapy hradů a zámků Východní Moravy, již se těšíme, až je budeme moci dodat do našich turistických informačních center. Jeden z produktů, který jsme připravili, je zaměřen na duševní restart na Východní Moravě, což na dnešní situaci dokonale sedí. Věříme, že lidé budou Východní Moravu rádi objevovat a vracet se k nám“, doplňuje Petra Psotková.

Zdroj: Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz