05. 05. 2020 - ČESKÁ REPUBLIKA - První dny po vyhlášení nouzového stavu, vypadala situace v českých hospodách bezútěšně - většina podniků svůj provoz zavřela.
Data společnosti Storyous ukazovala až 90% propad tržeb. Mnohé podniky to přesto nevzdaly. Zůstávají otevřené, přizpůsobují nabídku a hledají nové cesty, jak oslovit zákazníky a udržet se na trhu. A jak se ukazuje, vyplácí se jim to.
“Restaurace začaly inovovat. Vaří jídla, která se dají jednoduše připravit na výdej s sebou. Soustředí se na taková jídla, kterými jsou vyhlášené, jako například smažák v Lokálu. Pozorujeme i rozšíření platebních možností. Restaurace, které dosud neakceptovaly platby kartou, tuto možnost nově zavádí. I proto se podnikům, které mají otevřeno, daří dosahovat téměř 70 % tržeb v porovnání s únorem,” komentuje situaci Igor Třeslín, ředitel společnosti Storyous.
Oběd a farmářské sýry online
Dvě třetiny tuzemských restaurací mají v současné době zcela zavřeno a tím pádem i nulové tržby. Majitelé otevřených restaurací, ale šikovně přizpůsobili svůj provoz zákazníkům a pomáhají i spřáteleným podnikům.
“Nově jsme zaměstnali kuchaře se specializací na sushi, které se dá krásně zabalit pro rozvoz s sebou. Zákazníci si to oblíbili. Kromě české klasiky si tak k obědu objednají i čerstvé sushi. Rozšířili jsme také náš web o e-shop s farmářskými potravinami. Chceme totiž podpořit i ostatní malé podnikatele,” říká Jiří Janeček z Pivnice u bazénu na pražském Chodově.
Zkusit něco nového
Nabídku rozšiřují i podniky mimo hlavní město a rozšiřují otevírací dobu tak, aby co nejvíce vyhovovala zákazníkům. “Běžně jsme otevírali až odpoledne, hosté k nám chodili večer na naše burgery. Teď ale mají lidé největší zájem o polední menu. Upravili jsme proto otevírací dobu a rozšířili naši nabídku. Objednávat si tedy mohou už od 11 hodin a v nabídce kromě burgerů najdou například také vegetariánské tortilly,” doplňuje majitel břeclavské Kantýny Jaroslav Tureček.
Podobný přístup mají i v Adventure golf v Horním Bezděkově. Nabídku rozšiřují o sladké a slané pekárenské výrobky a nově vaří také ve všední dny, což jim pomáhá udržet si tržby na pokrytí většiny nákladů.
Společná rada od všech majitelů hospod je přesto jednotná: Nevzdávejte to a otevřete. Klíčové je zachovat si vlastní personál a vztahy se zákazníky.
Zdroj: ShrtCut Studio s.r.o.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.