24. 07. 2020 - ZNOJMO - Projekt na podporu podnikatelů v cestovním ruchu, který odstartoval na začátku června odhalil první čísla návštěvnosti.
Turistické cíle, které je možné využít v rámci #mastozadax v červnu navštívilo i více turistů než ve stejném období minulého roku.
„Dej si kávu a větrník a máš Znojmo zadax,“ hlásí kampaň na podporu místních podnikatelů a turismu, která běží od 1. června do 30. září. Kampaň frčí po celé republice a její jednoduchý a hlavně efektivní model inspiruje i ostatní města v republice. Princip je totiž velmi jednoduchý: utraťte určitý obnos v zapojených podnicích (těch je přes 130) a pak získáte volný vstup do znojemských pamětihodností.
„Neuvěřitelně si vážíme, že se pro kampaně #mastozadax zapojili snad všichni podnikatelé ve Znojmě, kteří mají co dočinění s cestovním ruchem. Díky tomu jsme už v červnu měli abnormální sezónu a vyšší návštěvnost hlásí všechny památky, které jsme do Zadaxu zapojili,“ říká starosta Jan Grois.
Porovnání června 2019 a června 2020 přináší zajímavá čísla. Radniční věž navštívilo téměř 3 000 lidí, což je o třetinu víc než za stejné období vloni. Více než dvojnásobek návštěvníků hlásí Expozice pivovarnictví i prohlídky města. Téměř jednou tolik lidí než vloni za stejné období přišlo na prohlídku hradebního opevnění. „Zajímavá jsou i čísla návštěvnosti podzemí. Kdybychom nepočítali školní výlety, které letos chybí a které se nerozhodují podle kampaní na podporu cestovního ruchu, kam pojedou na výlet, tak máme v podzemí nárůst 20 % návštěvníků,“ počítá František Koudela, ředitel Znojemské Besedy.
NÁVŠTĚVNOST TURISTICKÝCH ATRAKCÍ ZA MĚSÍC ČERVEN 2019 2020
Podzemí 5413 4567
Expozice pivovarnictví 264 619
Radniční věž 1994 2982
Prohlídka města Znojma 4060 4610
Prohlídka hradebního opevnění 117 170
Starosta Grois přidává další důležité souvislosti. „Jen v červnu navštívilo vybrané památky města 4 000 lidí zadax. Ti všichni se museli ve Znojmě prvně ubytovat, zajít si tu na oběd nebo na něco dobrého do kavárny. Takže se cíl kampaně, podporovat místní podnikatele a turismus, daří úspěšně naplňovat. A to mě moc těší,“ dodává Grois.
Kdo bude mít vyčerpané získané poukázky #mastozadax a chtěl by se po delší odmlce kulturně vyžít, může navštívit také akce v rámci Znojemského kulturního léta – tradiční Slavnosti okurek, festival Znojmo žije divadlem, Majáles, Hradební pondělky nebo i koncerty u rotundy. Kompletní program naleznete na www.znojemskabeseda.cz.
„Věříme, že dobře nastartovaná sezóna bude pokračovat. Adekvátně reagujeme na zvýšenou poptávku a přidáváme prohlídky, jak je to možné. Znojmo má našlápnuto na opravdu dobrou turistickou sezónu,“ doplňuje Koudela.
Zdroj: Znojemská Beseda
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.