Štamgast & Gurmán
Toto je inzerce. Proč ji ještě u nás nemáte také? Více ZDE

Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón. Díky projektu #mastozadax a podnikatelům

Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón. Díky projektu #mastozadax a podnikatelům

20. 10. 2020 - ZNOJMO - Znojmo zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezón, a to i v nelehkých časech, kdy Corona nebyla a není jen mexické pivo.

Do turistických provozů zavítalo více návštěvníků než v loňském roce a místní i turisté objevovali kromě vyhlášeného podzemí i méně známé atrakce, jako je například hradební opevnění. Do podzemí, radniční věže a dalších turistických cílů zavítalo na desetitisíce návštěvníků, více než třetina přitom využila volného vstupu, který získali díky jedinečnému projektu Znojmo Zadax (#mastozadax). Co je ale podstatnější: všichni, kteří navštívili naše památky a prohlídky zadax, se museli ve Znojmě prvně ubytovat, zajít si tu na oběd nebo na něco dobrého do kavárny.

V době, kdy výhledy turistické sezóny nebyly vůbec růžové, spustilo město Znojmo se Znojemskou Besedou projekt #mastozadax, který měl za úkol nejen zviditelnit Znojmo, jako atraktivní město, ale hlavně restartovat služby spojené s cestovním ruchem. „Se Zadaxem, jak projektu zkráceně říkáme, jsme přišli velmi brzo, už v květnu, tedy v době, kdy se ostatní regiony teprve rozkoukávali a řešili, jak s danou situací naložit. Díky tomu za námi turisté jezdili už v průběhu června. V TOP sezóně přes prázdniny pak Znojmo vyloženě praskalo ve švech,“ říká ředitel Znojemské Besedy František Koudela.

Jak Zadax vlastně vznikal? “Naší myšlenkou bylo využít turismus jako nástroj pro podporu místních podnikatelů. Koronavirová turistická sezóna neměla dobré prognózy a my jsme nechtěli jen sedět s rukama v klíně a čekat, co přijde. Nechtěli jsme nechat podnikatele na holičkách, ale naopak s nimi aktivně spolupracovat,“ vysvětluje důvody vzniku Koudela.

image

Primárním cílem Zadaxu tedy nebylo zvýšit návštěvnost turistických provozů například na dvojnásobek a tím zvýšit tržby, ale šlo zejména o to naznačit turistovi, že je skvělé se ve Znojmě ubytovat, zajít si na oběd nebo do kavárny, protože pak dostanou u podnikatelů, partnerů projektu, poukaz opravňující je k volnému vstupu třeba do podzemí nebo na radniční věž.

Od začátku června až do konce září tak mohli návštěvníci města vybírat mezi 140 zapojenými podnikateli, jejichž provozovny byly označené nálepkou Znojmo Zadax. Právě u nich mohli poukazy opravňující k volnému vstupu obdržet. Stačilo utratit nastavenou částku – gastro 150 Kč, ubytování 500 Kč, ostatní služby 200 Kč a volňásek byl váš.

Projekt přinesl hned několik zajímavých čísel. Do oběhu se během 4 měsíců dostalo na 62 tisíc poukazů, z nichž téměř 35 tisíc návštěvníci na provozech využili. Ještě zajímavější jsou samotná čísla návštěvnosti objektů. V porovnání se stejnými měsíci roku 2019 se celková návštěvnost turistických provozů Znojemské Besedy zvýšila o 51 %. V součtu do podzemí, radniční věže, Expozice pivovarnictví, na prohlídky hradebního opevnění a města, zavítalo bezmála 84 tisíc návštěvníků. Novinkou letošní sezóny byly tematické prohlídky a to Večerní město v pověstech a prohlídky areálu pivovaru. Na tyto speciální prohlídky přes léto zavítalo neuvěřitelných 1000 návštěvníků.

image

Vedle úspěšných čísel návštěvnosti město Znojmo zažilo mimořádný zájem ze strany médií, ať už různých tištěných periodik, tak televizních a radiových redakcí. „Pro komunikaci jsme vytvořili image kampaň, pro kterou vznikly speciální fotky s titulky. Převážná část probíhala různými cestami online propagace na sociálních sítích a také formou PPC reklamy. Neméně důležitá byla outdoorová část kampaně. Tam jsme využili hned několik billboardů na frekventovaných místech v Praze, Brně a na dalších místech. Dále plakátovací plochy v regionálních městech a tištěné letáky,“ popisuje František Koudela, ředitel Znojemské Besedy. Klíčovým hlasem celé kapmaně se stal David Gránský, jehož radio pozvánku do Znojma, jako rodáka, jste mohli slyšet takřka po celé republice.

image

„Poděkování patří jak turistům, kteří znojemské ulice opravdu rozproudili, tak zejména podnikatelům. Právě oni ukázali, jak dokáží táhnout za jeden provaz a jak velkou nabídku různých vyžití dokáží pro návštěvníky města připravit. Rozhodně je to pro nás impuls pro další sezóny, abychom podobným způsobem podnikatele zapojovali do podpůrných kampaní, “ dodává Koudela.

 

ZPĚTNÉ VAZBY OD ZAPOJENÝCH PODNIKATELŮ:

Znojmo Zadax, projekt který dle nás potěšil nejen každého turistu, ale i místní obyvatele, kteří navštívili památky, které mají takřka pod nosem.  Pro větší rodiny tvořily tyto volné vstupy velkou úsporu peněz a pro páry to byla zase velmi pozitivní přidaná hodnota k návštěvě u nás. Ze začátku léta byli zákazníci vždy překvapeni a vyptávali se na informace. Marketing však zafungoval velmi rychle a po pár letních dnech, když přišli, už se vyptávali sami, zda i my jsme zapojeni v ,,ZADAXU,, a říkali, že je to super nápad. – Michaela Sobotová, I Love Coffee (gastro)

Za mě je to jednoznačně krok Znojemské Besedy, jako pomoc podnikatelům, za jedna. Zvýšený počet turistů po Znojmě byl viditelný, oproti minulým rokům. Jen škoda, že to vše teď vzalo za své. – Radim Dočekal, M-Centrum (gatro)

Projekt hodnotím jako super nápad, až bych skoro řekl geniální marketingovou akci. Kampaň byla velmi rychle realizovaná a díky tomu se už před hlavní sezonou o Znojmě a Zadaxu vědělo, což jednoznačně přispělo k tomu, že spousta lidí do Znojma přijela. Všichni tušíme, že sezóna byla z pohledu turismu velmi výjimečná a Zadax k tomu přispěl velkou měrou. Samozřejmě to bylo dané i tím, že lidé zůstávali v ČR, ale díky rychlé akci Zadaxu a všeobecné připravenosti znojemských turistických služeb se spousta lidí rozhodla přijet k nám do Znojma. – David Gross, Vodácké centrum (ostatní služby)

Akce Znojmo Zadax byla přijata našimi hosty velmi příznivě, ocenili snahu města podpořit návštěvnost Znojma. Asi 40 % hostů bylo seznámeno s akcí již před příjezdem, vyhlédli si možnosti na stránkách města. Nejvíce poukazů bylo využito na návštěvu podzemí. – Jitka Pospíchalová, Palác Daun (ubytování)

 

Zdroj: Znojemská Beseda

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz