09. 06. 2021 - ČR - Vinaři za uplynulý rok rekordně posílili online nabídku vín. Do prodeje stále častěji uvádějí také tematické balíčky a speciální kolekce vín.
Právě o tyto produkty je podle vinařů největší zájem. Spolu s rostoucími prodeji vzrostla i důvěra spotřebitelů v tento způsob nákupu vín. Informace vyplývají z průzkumu mezi členy Vinařské unie ČR.
„Pandemie ukázala potenciál online prodeje u tak tradičního odvětví, jakým je vinařství. I vinaři, kteří internetové prodeje dlouho upozaďovali, do nich investují. Díky tomu je dnes pro spotřebitele na internetu dostupné pestré portfolio vín, ale i e-degustace nebo online návštěvy vinařství, které alespoň částečně umožňují udržovat kontakt se zákazníky,“ uvádí Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR, která sdružuje významná tuzemská vinařství.
Pandemie rovněž pomohla zvýšit důvěru spotřebitelů v nákup vín na internetu. Ten dlouhodobě doprovázely obavy spojené například s doručováním křehkého zboží. „Zákazníci se už stihli přesvědčit, že vína jsou doručena k nim domů v pořádku a získali k tomuto typu nákupu mnohem větší důvěru,” popisuje Iva Šantavá, ředitelka vinařství Víno Blatel.
Na internetu roste zájem hlavně o unikátní produkty, které nejsou k dostání v maloobchodě. „V e-shopu Osobnivinoteka.cz evidujeme rekordní zájem o tematické balíčky poskládané zejména z různých druhů šumivých vín, které sestavují naši someliéři,“ říká Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti Bohemia Sekt. „Zákazníci mají zájem především o řady vín Collection 1508 určené pro gastronomii, které nejsou běžně k dostání v maloobchodě,“ potvrzuje Bořek Svoboda, ředitel Zámeckého vinařství Bzenec.
Z internetových „pultů“ rychle mizí také novinky, se kterými pravidelně přichází většina vinařství. „Na novou tematickou kolekci se u nás zákazníci mohou těšit každý týden,“ popisuje Daniel Smola, ředitel vinařství Lahofer. V těchto dnech plní nabídku e-shopů zejména růžová tichá, šumivá a perlivá vína, která jsou hitem jarních a letních měsíců. „Na květen jsme připravili speciální nabídku růžových vín a klaretů. Také pomalu chystáme vína ročníku 2020,“ potvrzuje Iva Šantavá, ředitelka vinařství Víno Blatel.
Co však internet nedokáže nikdy zcela nahradit je přímý kontakt se zákazníkem. „Částečně jsme jej suplovali on-line degustacemi, na které máme velmi pozitivní ohlasy. Bohužel tyto nástroje neumí zprostředkovat návštěvu přímo ve sklepě,“ říká Bořek Svoboda, ředitel Zámeckého vinařství Bzenec.
Vinařství tak zažila už druhé jaro bez návštěvníků a samotní vinaři doufají, že alespoň v létě uspořádají plánované akce. „Máme naplánováno mnoho skvělých kulturních akcí spojených se špičkovým vínem přímo u nás v rodinném vinařství v rámci projektu „hudba na vinících”. Všechny srdečně zveme a věříme, že si to společně s námi užijí,“ dodává David Šťastný, ředitel CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice.
Zdroj: PEPRCONSULTING
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.