Štamgast & Gurmán

AKTUÁLNÍ TRENDY V HOTELNICTVÍ

AKTUÁLNÍ TRENDY V HOTELNICTVÍ

27. 06. 2021 - ČR - S majitelem sítě hotelů Lukášem Pytlounem jsme si povídali o uplynulém roce, současných trendech v oblasti turismu a také plánech do budoucna.

Pro majitele hotelů, kteří ustáli uplynulý rok, konečně svítá na lepší zítřky. Potvrzuje to i Lukáš Pytloun, majitel sítě Pytloun Hotels: “Léto vypadá optimisticky. Víkendy už máme téměř naplněné a pomalu se plní také rezervace na prázdninové týdny. Máme první klienty ze zahraničí a znovu ožívá i korporátní klientela.”

Příprava na léto byla pro Lukáše Pytlouna a jeho tým důležitým strategickým krokem. S veškerými plány je podle něj potřeba být o krok napřed a mít připraveny záložní varianty. “V loňském roce jsme improvizovali s podáváním snídaní. Místo tradičních švédských stolů jsme přešli na bezkontaktní variantu formou tapas, kdy jsme připravili jednotlivé porce pokrmů na talířky,” vysvětluje Lukáš Pytloun.

Foto: Lukáš Pytloun

Celkově se podle něj dotknou změny v pohostinství po pandemii zejména oblasti customer care, tedy přístupu k zákazníkovi. Ke slovu se v rámci pohostinství dle jeho slov stále více dostává digitalizace a přesun služeb do online prostředí. “Hosté k nám přijíždějí za odpočinkem nebo pracovně, proto jim chceme veškeré procesy co nejvíce zpříjemnit,” dodává. V síti hotelů Pytloun proto zavedli automatickou recepci. Hosté si tak mohou veškeré služby jako check-in, check-out nebo třeba objednávku jídla zřídit prostřednictvím chytrého telefonu, případně na automatickém kiosku umístěném v lobby. Hotelu tak odpadá potřeba personálu a hosté ušetří čas strávený na recepci. Výhodou je také omezení fyzického kontaktu.

A jak přesun do online prostředí přivítali zákazníci? “U české klientely jsme obecně zaznamenali změnu v přístupu k službám. Češi si rádi připlatí za kvalitní služby nebo dražší pokoj. Pokud jsou spokojeni, dokáží to náležitě ocenit dobrou recenzí. V rámci zpětných vazeb jsme zaznamenali i pozitivní ohlas právě na automatizaci procesů jako jsou check-in a check-out. Z celkového objemu návštěvníků už je to více jak polovina těch, kteří volí variantu obsluhy online,” doplňuje Pytloun.

Přechod na plně automatizované služby byl pro síť hotelů díky partnerským společnostem a jejich službám podle Pytlouna snadný. Dlouhodobě využívají integraci systémů Storyous a Previo, které spolu skvěle pracují, jsou jednoduché a intuitivní. “Díky systému od Storyous máme v rámci jednoho přihlášení pod kontrolou veškeré skladové zásoby na všech našich pobočkách a snadno můžeme napřímo komunikovat s dodavateli. V rámci propojení s hotelovým softwarem můžeme do systému integrovat veškeré platby, které během pobytu host provede.”

Zaostřeno na gastro

Lukáš Pytloun se svým týmem využili lockdown mimo jiné k tomu, aby se zaměřili více na gastronomii. “Rozhodli jsme se udělat velký krok kupředu směrem ke kvalitě a zaměřili se detailněji na výběr regionálních produktů. Místní dodavatelé a farmáři navíc v době pandemie neměli žádné kompenzace od státu, což nás ještě více přesvědčilo v jejich podpoře,” vysvětluje Pytloun. Vznikla tak nová spolupráce, která síti hotelů Pytloun zajistila dodávku kvalitních čerstvých surovin přímo od místních farmářů. “Nové kontakty a spolupráce nás natolik inspirovali, že jsme sestavili regionálně zaměřená menu pro jednotlivé pobočky.”

Zdroj: Karolina Böhmová, ShrtCut Studio s.r.o.

Text: redakčně upraveno

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz