24. 11. 2021 - ČR - Společnost Stock Plzeň-Božkov, jejíž portfolio tvoří více než 120 značek alkoholu, slaví v těchto dnech získání dvou významných ocenění.
Vyhrála ocenění Zlatý delfín v soutěži Marketér roku za rok 2020, kterou vyhlašuje Česká marketingová společnost. Oceněn byl český marketingový tým společnosti Stock, kterému se podařilo revitalizovat tradiční českou značku Božkov a také zdvojnásobit hodnotu celé kategorie třtinových rumů a vytvořit kategorii lokálních prémiových rumů, a to za pouhý jeden rok. Zároveň značka Božkov získala ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii alkohol, a to už pošesté.
„Ocenění si celý náš tým nesmírně váží. Když jsme s revitalizací značky Božkov začínali, značka se potýkala s odlivem mladších spotřebitelů, kteří dávali přednost prémiovějším značkám alkoholu. Zároveň bylo zapotřebí změnit komunikační strategii tak, aby více odpovídala současným trendům a lépe pomáhala budovat image a sílu značky na českém trhu,“ popisuje úvodní situaci značky Božkov marketingový ředitel Stock Plzeň-Božkov Tomáš Hejkal. Dodává: „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka nás opět po roce ujistilo v tom, že postupujeme správně a jsme rádi, že neztrácíme důvěru našich zákazníků i v těchto turbulentních časech.“
Marketingový tým redefinoval positioning značky a připravil komplexní kampaň „Vždycky sám sebou“ s hercem a hudebníkem Jiřím Macháčkem, včetně televizních spotů a online komunikace. V roce 2018 pak značka Božkov uvedla na trh pravý třtinový rum, Božkov Republica, který se stal vůbec prvním českým třtinovým rumem a na trhu zaznamenal velký úspěch. Produkty Božkov Republica vytvořily i celou novou kategorii na trhu – kategorii lokálních prémiových rumů.
V rámci soutěže Marketér roku 2020 zaujal především pozoruhodný výsledek komunikační kampaně. Podle agentury Kantar vzrostlo spontánní povědomí značky Božkov o 40 % (prosinec 2018 vs. prosinec 2020), podařilo se přispět k růstu kategorie rumů o 114 %, což je nejvíce ze všech kategorií. Do roka od uvedení značky Božkov Republica se jí podařilo zdvojnásobit celou kategorii pravých třtinových rumů. A současně s tím se značka Božkov stala leaderem na trhu v kategorii rumů.
„Za úspěchem komunikační kampaně stojí především skvělá týmová práce nejen oddělení marketingu, ale i perfektní spolupráce s našimi obchodními partnery, agenturami a dodavateli, kteří se na revitalizaci značky na českém trhu aktivně podíleli. Těm všem bych chtěl při této příležitosti poděkovat. Značka Božkov je dnes nejsilnější značkou nejen prodejně, ale také v dalších parametrech. Veškeré ukazatele i další získané ocenění Nejdůvěryhodnější značka naznačují, že je Božkov dobře připraven na případný další růst, ke kterému mu již brzy poskytneme další impuls,“ naznačuje Tomáš Hejkal.
Text: redakčně kráceno
Zdroj: Neopublic
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.