21. 03. 2022 - NĚMECKO - Nákup vína na území Německa se loni ve srovnání s rokem 2020, kdy došlo s velkému nárůstu prodejů v maloobchodním segmentu z důvodů protikoronavirových opatření, opět přiblížil předpandemické úrovni.
Průměrná cena se zvýšila
Průměrná cena vína se v maloobchodě v roce 2021 zvýšila. Spotřebitelé loni utratili za jeden litr o 12 centů více, což odpovídá průměrné ceně 3,78 eura. Cena vína z německých regionů mírně vzrostla – průměrně stál jeden litr 3,83 eura. Obrat trhu s vínem celkem tedy neklesl o tolik, o kolik klesl objem jeho prodeje, neboť ten činil v roce 2021 1,5 %.
Podle generální ředitelky Německého vinařského institutu DWI Moniky Reule se pokles prodeje v roce 2021 dal očekávat vzhledem k okolnostem spotřeby ve srovnání s předchozím rokem.
Internetový obchod na vzestupu
Z výzkumu dále vyplynulo, že spotřebitelé stále častěji nakupovali víno přes internet, a i nadále v tom pokračují. Podle zjištění NielsenIQ se v loňském roce 11 % všech nákupů vína uskutečnilo prostřednictvím nejrůznějších online kanálů.
Podíl německých vín na trhu je stabilní
Ve srovnání s předchozím rokem si dodavatelé německých vín v roce 2021 dokázali udržet podíl na celkovém prodeji ve výši 47 %. Italská vína se na celkovém objemu nákupu vín podílela 17 %, španělská 12 % a francouzská 11 %.
Vývoz německého vína
Vývoz německého vína se v uplynulém roce zvýšil. Jak uvádí Německý vinařský institut (DWI), hodnota vyvezených vín dosáhla 357 milionů eur, což je nejvyšší číslo za posledních dvacet let (355 milionů eur v roce 2010).
Zdroj: Kateřina Fričová, Best Communications
Ilustrační foto: Pixabay
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.