18. 1. 2013 - BRNO - Centrála cestovního ruchu Východní Moravy získala v soutěži o Velkou cenu cestovního ruchu v kategorii „nejlepší jednotná kampaň“ výborné 2. místo za projekt propagace východní části ČR s názvem „Významné turistické akce a cíle východní části České republiky“.
Výsledky soutěže byly vyhlášeny 17. ledna 2013 na právě probíhajícím veletrhu Regiontour v Brně.
„Významné turistické akce a cíle východní části České republiky je společný projekt propagace šesti krajů ležících ve východní části České republiky. Jako hlavní cíl jsme si vytýčili zvýšit počet zahraničních turistů a prodloužení délky jejich pobytu v krajích Pardubickém, Vysočina, Jihomoravském, Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském. Naše Centrála cestovního ruchu Východní Moravy zajistila financování a vyjednala partnerství s uvedenými šesti kraji a s agenturou CzechTourism, na základě kterého jsme připravili jednotnou kampaň k podpoře příjezdového cestovního ruchu ve východní části České republiky. Naší snahou je mimo jiné narušit zaužívanou rovnici ČR = Praha“, popisuje charakteristiku projektu Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, která projekt připravila a s partnery realizovala.
Projekt je založen na cílené komplexní propagaci turistického potenciálu uvedených regionů jako zajímavé destinace cestovního ruchu prostřednictvím provázané nabídky vybraných turistických atraktivit a akcí. Byla vytvořena široká řada tematicky a regionálně zaměřených nabídkových listů, vytvořených na míru pro organizované a individuální návštěvníky ze zdrojových trhů Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko a Itálie. Volba zdrojových trhů odpovídá turistickému potenciálu uvedených zemí, hosté z těchto zemí jsou nejčastějšími návštěvníky východní části ČR, resp. vykazují výrazné růstové tendence návštěvnosti. Nabídkové listy byly jednak vytištěny, jednak jsou publikovány na webových stránkách www.moravia-czech.eu . Nabídky byly doplněny cílenou propagací v médiích, navíc v Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku byly s velmi dobrým ohlasem realizovány gastronomické prezentace zaměřené na českou a moravskou kuchyni.
„Projekt jsme v minulém roce poctivě odpracovali. Výsledkem je nejen toto ocenění, kterého si nesmírně vážíme, protože se jedná o první ucelenou propagaci dosud více či méně opomíjené části našeho státu vůči zahraniční klientele, ale také potvrzení toho, že lze spojit k součinnosti zdánlivě zcela rozdílné regiony. Ukázalo se, že pokud každý z regionů nabídne své TOP turistické cíle a umožní jejich vložení do společné nabídky, získávají nabídkové itineráře pro zahraniční klientelu vysokou atraktivitu, což potvrzují reakce zahraničních subjektů i jejich dotazy k praktické realizaci nabídkových programů. Nakonec - máme co nabízet, protože na propagovaném území východní části ČR leží např. osm z dvanácti památek UNESCO, jedná se o regiony zajímavé svým přírodním bohatstvím, pestrou a mnohdy originální gastronomií i kvalitní infrastrukturou“, doplňuje Dana Daňová, která, spolu s radním Zlínského kraje Ladislavem Kryštofem, převzala ocenění za 2. místo.
V minulém roce získala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy spolu se Zlínským krajem první místo v kategorii nejlepší turistický produkt za „Poutní stezky Východní Moravy“. Dnešní ocenění je tak v národním měřítku druhým skvělým výsledkem v řadě.
Text: převzato pro Štamgast a Gurmán
Foto: Centrála cestovního ruchu Východní Moravy
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.