22. 02. 2023 - ČR - I přes zvýšené náklady na energie a suroviny dosáhla Skupina Kofola provozního zisku EBITDA na úrovni 1,11 mld. korun.
K tomu přispěly rostoucí prodeje v klíčových prodejních kanálech, rekordní letní sezóna, meziroční růst kategorie nápojů na cesty, ale i sílící obliba čerstvých šťáv a bylinných čajů. Kofola tak potvrdila svou roli významného domácího výrobce, který je schopen díky efektivnímu řízení dosahovat stabilních výsledků.
Rok 2022 byl ve znamení energetické krize. Růst cen energií, ale i PET materiálu a sladidel znamenal pro Skupinu Kofola dodatečné náklady ve výši přibližně 0,5 mld. korun oproti předchozímu roku.
„Inflace a růst nákladů všech našich hlavních nákladových kategorií – od materiálů, energií, přes dopravu, nákladů na práci, až po cenu služeb – způsobily vysoké cenové tlaky, které jsme museli kompenzovat hledáním dalších úspor a postupným zvyšováním našich prodejních cen,“ komentuje Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola. „Jsem rád, že díky pružnosti našeho rozhodování, efektivnímu řízení a skvělým prodejním výsledkům se nám podařilo překročit poslední avizovaný odhad ročního cíle EBITDA. I když se ale výsledek jeví jako velmi silný, je nutné říci, že před třemi lety jsme si mysleli, že dnes budeme mnohem dále. Realita posledních roků zbrzdila naše strategické plány,“ doplňuje Samaras.
V klíčovém československém regionu tržby rostly ve všech prodejních formátech. Nápoje určené ke spotřebě na doma vzrostly o 9 %. V gastru, kde Kofola obsluhuje více než 17 tisíc zákazníků, se zvýšily tržby oproti minulému roku o 51 %. „Čepovaná Kofola ovládla letní sezónu. Dařilo se ale i baleným nápojům, zvláště těm určeným na cesty, jejichž tržby meziročně stouply o 25 %. Přes překvapivě příznivý vývoj tržeb, EBITDA nápojové části v ČeskoSlovensku poklesla v důsledku zvýšených vstupů,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v ČeskoSlovensku.
Zdroj: Kofola ČeskoSlovensko a.s.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.