3. 5. 2013 - Pivovar Budějovický Budvar, n.p., se loni v červnu stal výhradním dovozcem jablečného cideru Somersby Apple Cider pro Českou republiku. Somersby je prémiovou značkou dánského koncernu Carlsberg Breweries. Zájem českých zákazníků potvrdil zajímavý obchodní potenciál cideru. Lidé totiž v polední době stále více hledají nové a neobvyklé příchutě nápojů a nebojí se zkoušet novinky.
„Loni jsme vstoupili do zcela nového segmentu, který se začal na českém trhu rozvíjet. Spotřebitelům jsme nabídli alternativu ke sladovým alkoholickým nápojům, míchaným pivním nápojům nebo i vínu. Zákazníci přijali značku Somersby velmi dobře. Prodali jsme 2100 hektolitrů, což je více než dvojnásobek tuzemské produkce tohoto nápoje. Očekáváme, že zájem o cider poroste i letos, a proto uvádíme na trh také jeho hruškovou variantu,“ říká Ing. Martin Horejš, vedoucí oddělení tuzemských prodejů z Budějovického Budvaru. Budějovický Budvar by tak v tomto roce mohl prodat až dvakrát větší objem cideru Somersby, než loni. „Hruškový cider bude dostupný po celé republice v maloobchodních prodejnách i v gastronomických zařízeních. Velkou poptávku očekáváme také na letních hudebních festivalech,“ dodává Martin Horejš.
Hruškový Somersby Pear Cider je mírně perlivý osvěžující nápoj vyrobený z kvašeného hruškového moštu a hruškové šťávy. Nejlépe chutná vychlazený a podávaný s ledem. Je určen pro ženy i muže, kteří žijí městským životním stylem, tráví hodně volného času s přáteli, mají pozitivní myšlení, rádi experimentují a hledají nevšední chuťové zážitky. Obsah alkoholu je 4,5% obj. Na český trh bude dodáván v nevratných láhvích a plechovkách 0,33 litru. Koncová cena v obchodech by se měla pohybovat kolem 25,- Kč za láhev.
Základní údaje o trhu s ciderem
Segment cideru v České republice je zatím velmi malý a nápoj jako takový je u nás prakticky neznámý. Podle odhadu Unie lokálních výrobců cideru činila celková česká produkce loni asi 1000 hektolitrů. Údaje o dovozu cideru do ČR nejsou dostupné. V západní Evropě je cider naopak velmi populární. V roce 2010 se ho v Evropě vypilo asi 15 milionů hektolitrů. Evropská spotřeba od roku 2000 neustále roste – prodej se zvyšoval v průměru o 3% ročně a tento trend bude podle průzkumů trhu pokračovat i v příštích letech.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.