20. 5. 2013 - Restaurace KFC začaly spolupracovat s portálem Lunchtime.cz. Celkem 45 z 62 českých provozoven má na stránkách portálu profil, kterým se prezentují uživatelům v jednotlivých lokalitách. Podle gastronomického portálu Lunchtime.cz sdružujícího třetinu českých restaurací, se zájem Čechů o vyhledání fastfoodu na jeho stránkách za uplynulých dvanáct měsíců zdvojnásobil a dále roste.
„Zájem o fastfoody ještě nedosáhl vrcholu, lidé je vyhledávají stále více,“ uvádí Jakub Šafránek
z Lunchtime.cz. „Vnímáme trend růstu zájmu o fastfoodové stravování. Za uplynulý rok jsme zaznamenali dvojnásobný zájem o vyhledání těchto podniků a do této chvíle se zvyšoval stále rychleji,“ říká Jakub Šafránek z portálu Lunchtime.cz.
Trendu si všimla i síť provozoven rychlého občerstvení KFC, jejíchž 45 provozoven z celkem 62 lze nyní v Česku vyhledat na webových stránkách www.lunchtime.cz nebo přes mobilní aplikaci. „Lidé internet běžně používají také při hledání místa na oběd. Není na škodu připomenout spotřebitelům, že se v našich restauracích mohou najíst i v krátké polední pauze. Z rozmanité nabídky si vybere každý,“ říká Hana Bartková ze společnosti AmRest, která v České republice provozuje restaurace KFC.
Rostoucí obliba rychlého stravování může už nyní dopadat na některé restaurace. „Lidé se všeobecně začínají přiklánět ke stravování s vyprofilovaným konceptem. Někteří z nich se mohou zaměřit na značkový fastfood, jiní se přeorientují na restaurace, které se odlišují od hlavního proudu. Nejvíce na tom budou tratit obyčejné lidové hospody nabízející typická jídla průměrné kvality. Důkaz vidím také v poklesu maloobchodních tržeb v roce 2012, zatímco u nás rostly o deset procent,“ říká Oldřich Peprla z řetězce rychlého občerstvení SUBWAY. „V našich provozovnách pozorujeme velký podíl mladých lidí, například studentů. Mají na jídlo určité požadavky a zároveň na něj v polední pauze nechtějí dlouho čekat.“ doplňuje Peprla.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.