12. 7. 2013 – Nabídka farmářských trhů, letních slavností i místních dožínek se o prázdninách rozšíří o ty nejlepší potraviny z našich regionů. Na čtyřicet oceněných výrobků bude k dostání ve speciální pojízdné prodejně s logem Regionální potravina. Turné po českých a moravských městech zahájí prodejna v pátek 5. července v Českých Budějovicích a zakončí 15. září na Zahradě Čech v Litoměřicích.
Poctivé uzeniny, jogurty z minimlékáren, sýry od farmářů, sladké speciality, 100% mošty či piva z malých pivovarů a mnoho dalších výrobků nabídne prodejna během 32 celodenních zastávek v českých a moravských regionech. Naváže tak na loňské úspěšné putování, kdy se prodejna s výrobky oceněnými značkou Regionální potravina těšila velké přízni zákazníků. Nabízené produkty bude letos opět možné ochutnat i zakoupit. „Cílem je oslovit co nejvíce spotřebitelů a informovat je o existenci značky. Ochutnávka jim dá jedinečnou možnost se přesvědčit, že značku Regionální potravina dostanou opravdu ty nejlepší potraviny z regionů,“ říká ředitelka odboru komunikace Ministerstva zemědělství Eva Chaloupková.
Pojízdná prodejna navazuje na trend farmářských trhů, kde se sortiment potravin z regionů běžně prodává. Zákazníci díky nákupu přímo od výrobce vědí, odkud nakoupené potraviny pochází, jak se vyrábí a z jakých surovin. Mají záruku větší čerstvosti a mnohdy i lepší ceny než v maloobchodě. Svou pojízdnou prodejnu mají mnohdy i sami farmáři. Například František Němec z Vysočiny, který získal značku Regionální potravina v roce 2012. S pojízdnou prodejnou Farmy rodiny Němcovy objíždí osm regionů a nabízí především mléčné výrobky z vlastní produkce. „Dnešní farmáři nečekají na zákazníky, až k nim přijdou a nakoupí si přímo ze dvora. To funguje také, ale ne všichni na takový způsob nákupu mají čas. Pojízdná prodejna je proto dobrým doplněním, můžu s ní oslovit jinou skupinu,“ vysvětluje František Němec.
O příjezdu pojízdné prodejny s logem Regionální potravina do jednotlivých regionů budou informovat regionální rádia i inzerce v místních médiích.
Značka Regionální potravina patří do kampaně, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny čerstvější a chutnější. Čím blíže jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Velmi významným aspektem, proč dát přednost regionálním potravinám, je také podpora zaměstnanosti v regionech. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst. Celkově ocenění obdrželo 273 produktů: v roce 2010 bylo oceněno 71 výrobků, v roce 2011 ocenění dostalo 99 výrobků a v roce 2012 přibylo 103 nově oceněných.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.