29. 7. 2013 – CHRUDIM – Za pouhých 13 dní se bývalé prostory restaurace Kateřina v Chrudimi proměnily ve stylové prostředí pivnice Originál 1869. Stala se již dvanáctou restaurací stejnojmenného restauračního konceptu značky Gambrinus.
Změnu interiéru pivnice předcházela volba hlavní značky piva. O té rozhodli štamgasti. V pivnici bylo na výběr z několika značek od různých pivovarů. Nejvíce byl mezi hosty oblíben ležák Gambrinus, kterého se čepovalo až 80 %. Tato skutečnost vedla majitele k rozhodnutí spojit nový interiér s oblíbenou značkou piva a vsadit na koncept značky Gambrinus, který nese název Originál 1869.
Nové stylové prostředí chrudimské pivnice Originál 1869 ilustruje tradiční výrobu českého piva ze základních pivovarských surovin: českého chmele, ječmene a vody. Interiérové řešení klade důraz na vytvoření tradičního prostředí pivnic s moderními prvky. Základem je masivní dřevěný nábytek, lavice a obložení stěn. Nechybí ani stylizované logo značky Gambrinus na opěradlech židlí či stěnách pivnice.
„Bylo mi jasné, že po 6 letech je potřeba obměnit interiér. Udělat něco, co potěší štamgasty a přiláká nové hosty. Když jsem viděl, jakou oblibu má Gambrinus mezi pivy, které jsem čepoval, rozhodl jsem se pro restaurační projekt této značky,“ zdůvodňuje své rozhodnutí Miloš Flégr, provozovatel restaurace.
Hlavním a mezi hosty nejoblíbenějším pivem je zde tankový ležák Gambrinus Premium. Následuje ležák Pilsner Urquell, Gambrinus Originál 10° a Gambrinus Excelent 11°. Milovníci speciálních piv si mohou vychutnat i pšeničný Fénix. Novému konceptu restaurace odpovídá i jídelní a nápojový lístek, který je rozšířený o speciality k pivu. Značné oblibě se mezi hosty těší pečená kolena či žebra. Pro hosty se chystají i pravidelné gastronomické akce, jako jsou zabíjačkové či zvěřinové hody, či tematické akce jednotlivých národních kuchyní.
„Dříve jsem pracoval v pivovaru a setkával se při své práci s hostinskými. Vždy mě lákalo postavit se na druhou stranu, za pípu,“ vysvětluje Miloš Flégr své rozhodnutí stát se hostinským a dodává: „Chci získávat hosty kvalitou služeb, jídla, piva a nepodbízet se cenou. Řídím se vlastním úsudkem, přemýšlím nad svým podnikem a pozoruji reakce hostů, konkurenci moc nesleduji.“
Pivnice Originál 1869 se 120 místy se nachází ve spodní části restaurace Kateřina. Přiléhá k ní venkovní zahrádka s 50 místy. V horním patře objektu najdete restauraci se 70 místy a nekuřácký salonek se 60 místy, kde se podává i polední menu. Otevřeno je denně.
Pro sledování sportovních pořadů jsou instalovány velkoformátové televizní obrazovky a obří plátno. Nechybí ani kulečníkový stůl. Pivnice pro své hosty pořádá i pivní testy a ochutnávky, sportovní turnaje či taneční zábavy.
Technickou zajímavostí a nástrojem komunikace nejen mezi hosty a obsluhou - ale i hostů mezi sebou - jsou interaktivní stoly, kterým dominují robustní dotykové obrazovky. Jednoduché ovládání dotykem umožňuje hostům listovat v jídelním či nápojovém lístku, číst novinové zprávy nebo hrát předinstalované hry. Systém je připraven k rozšíření o možnosti přímého zadávání objednávek, vzájemné interakce mezi stoly, která probouzí soutěživost, anebo sledování regionálních informací či aktuálních nabídek.
Restaurace zařazené do konceptu restaurací podporujících značku Gambrinus poskytují svým hostům prvotřídní kvalitu piva značky Gambrinus a stylové prostředí, které ilustruje suroviny využívané pro výrobu tradičního českého piva: český chmel, ječmen a voda. Provozovatelé těchto restaurací mohou naopak využít marketingový potenciál nejprodávanější značky českého piva a vsadit na jednotný, atraktivní interiér. Nově nesou jednotné označení Originál 1869, které odkazuje k dlouhé a slavné historii značky Gambrinus.
Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.